Egyre több egyesült államokbeli cég ismeri fel a megújulóenergetika előnyeit. Az utóbbi években a Google mellett a Facebook és az Apple vállalatok is lépéseket tettek a fenntartható fejlődés irányába. A napokban a Starbucks nemzetközi kávéházlánc jelentette be, hogy zöld kötvények kibocsátásába kezd, méghozzá 500 millió dollár értékben. A tőkebevonást követően a seattle-i vállalat átalakítaná a beszállítási rendszerét, jóval környezettudatosabbá téve azt, emellett a kávétermesztésben is a fenntarthatóságra törekednének.
A Starbucks is beszáll a nagyvállalatok fenntarthatósági törekvéseibe. Az amerikai kávéházlánc 500 millió dollár értékben értékesít zöld kötvényeket. A tőkebevonást követően a cég elsősorban a beszállítás folyamata során csökkentené a károsanyag-kibocsátást. A fenntartható mezőgazdasági megoldásokat pedig a növénytermesztés korszerűsítésében látják.
Februárban napjaink egyik legismertebb vállalata, az Apple felrázta a tőkepiacot, amikor másfélmilliárd dollárnyi zöld kötvényt bocsátott ki. Az ilyen típusú kötvények egyre népszerűbbek, ugyanis az ipar fejlődése folyamatos, ezért a kockázati tényező alacsony az ilyen típusú befektetések esetében. A Climate Bonds Initiative (CBI) legfrissebb jelentése szerint a zöld kötvény kibocsátások összértéke 2016 első felében elérte a 35,4 milliárd dollárt.
Az globális energiapolitika megváltozásával a népszerű vállalatok is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra.
A Facebook 49 százalékban, az Apple 93 százalékban fedezi energiaigényét megújuló energiaforrások segítségével. A Google 2015 végén 46 százalékos mutatóval rendelkezett, amiben még nincs benne a 2017-re befejeződő 160 megawattos szélerőműpark kapacitása.
A zöld kötvények kibocsátása nem csak a nagyvállalatok esetében jellemző. A hazai energetikai iparban ősztől várható nagyobb volumenű zöld kötvény-kibocsátási hullám, amely során a vállalatok együtt gyarapodhatnak a befektetőkkel és magánszemélyekkel.
Forrás: smartinvest.hu