80 új villanyautó-töltőt telepít az ELMŰ

Share Button

A Schneider Electric nyerte el az ELMű elektromos töltők szállítására kiírt tenderét

 

Törvényi kötelezettség a fizetős parkolóházak számára a villanyautó-töltők telepítése. Az ELMű egy éven belül 80 új publikus töltőt épít ki.

 

157386_k1

Egyelőre még fizetőrendszer nélküli töltőket telepít a fizető parkolóhelyek számára az ELMű, hasonlóakat otthonra, saját parkolókba is érdemes lehet beszerezni a gyorsabb töltésért

Miként arról már beszámoltunk az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Kormányrendelet módosítási rendelkezéseinek értelmében kötelező a fizetős parkolóházakat villanyautó töltővel ellátni. (Egészen konkrétan: „Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítését szolgáló, meglévő építmények esetén minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni.”„. Ez kényelmesebb villanyautózást ígér, ugyanakkor beruházási kötelezettség az üzemeltetők számára.

Az áramszolgáltatók persze felkészültek a probléma megoldására. Az ELMű például 2015 szeptemberében indított tendert falra szerelhető töltőállomásokra vonatkozóan. A pályázat eredményeként a francia székhelyű Schneider Electric nyerte el a keretszerződésként megkötött projektet, melynek részeként 1 év alatt várhatóan mintegy 80 elektromos töltőállomást telepít Magyarországon, elsősorban társasházak és irodaházak, később akár hotelek, önkormányzati épületek, kereskedelmi egységek és parkolóházak környezetében.

Zárható Type2 csatlakozós Schneider Electric tölt?ket telepít a közeljöv?ben az ELM?

Zárható Type2 csatlakozós Schneider Electric töltőket telepít a közeljövőben az ELMű

Egészen gyors lesz a töltés!
A beruházás keretében a megrendelők négyféle töltőberendezés közül választhatnak majd. Európában a Type2 (Mennekes) ipari csatlakozási szabvány terjedt el leginkább, így a Schneider Electric az újonnan telepített töltőit is ennek megfelelően gyártja le. A Type 2 kialakítás előnye, hogy csatlakozóaljzat van a töltő oldalán, így mindenki olyan kábelt tud vásárolni hozzá, amilyen az autója típusához szükséges (igaz, túl nagy eltérések ebben sincsenek, de a Teslákhoz például más kell, mint az európai/japán autókhoz).

Az otthoni töltési berendezések közül a legkedveltebb a háromfázisú, 3×32 A töltőáramú Type 2 csatlakozós kialakítás, amelynek teljesítményét az eltérő csatlakozással ellátott autók, például a Tesla és a BMW i3 modelljei is ki tudják használni.

A Schneider Electric által gyártott új töltők állomásonként egyszerre egy autót képesek kiszolgálni, amelyek akkumulátor-kapacitásuktól függően 1,5 – 6 óra alatt töltődnek fel. AZ ELMű és a Schneider Electric kalkulációja szerint az új kormányrendeletnek köszönhetően országos szinten 1000 új töltőállomás telepítése várható az elkövetkezendő 2 évben. A Schneider Electric célja nyilván az, hogy ebből minél többet ők szolgáltassanak, ugyanakkor meg kell jegyezzük: van remek hazai rendszer is, az elektromos autóbusz fejlesztését és gyártását is magáénak tudó evopro csoport töltőrendszerekkel is rendelkezik. Lehet nekik is drukkolni.

Forrás: autonavigator.hu