A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása

Share Button

Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.

A kínai kormány 2009-ben határozta el, hogy prioritást ad az elektromos meghajtású járművek gyártásának és kereskedelmének, hogy Kína világelső pozícióra törhessen e piaci szegmensben és hogy ily módon csökkenthessék az ország káros anyag kibocsátását (legalábbis a közlekedési szektorét).

Ez azonban együttjár az elhasznált akkumulátorokból eredő hulladékmennyiség rohamos növekedésével. 2017-ben 50 százalékkal nőtt a lítiumionos akkumulátorok gyártása az előző évihez képest. 2018-ban várhatóan 170 000 tonnányi felesleges akku kerül a hulladékkezelési rendszerbe.

A kormány új “ideiglenes” rendelkezéseket léptetett életbe a témában. Az autógyártókra ezentúl a következő felelősségek hárulnak: létre kell hozniuk a begyűjtés és a tárolás rendszerét, s az akkukat szervezetten továbbpasszolni az újrafeldolgozást végző üzemegységekhez.

Olyan szervízhálózatot is létre kell hozniuk, mely segít a fogyasztóknak az akkuk megszerelésében, továbbá az akkuk cserélésében.

De ez még nem minden. A kormány arra is buzdítja a cégeket, hogy vezessenek be akkuvisszavásárlási akciókat, sőt követhetővé kell tenniük az akkukat, hogy azokról megállapíthatók legyenek, név szerint mely fogyasztókhoz tartoztak, ha mondjuk az út szélén eldobva feltűnik egy-egy darab.

Forrás: piacesprofit.hu