Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

A Model 3 nyomdokaiba lép az Opel Ampera-e?

Share Button
Kétség kívül idén a legnagyobb figyelmet két típus kapta: a Tesla Model 3, illetve az Opel Ampera-e. Nem meglepő az érdeklődés az említett két modell iránt, hiszen ez a két autó jó alternatíva lehet azoknak, akik jelenleg belső égésű motor hajtotta autót használnak és csupán azért nem váltottak még elektromosra, mert vagy nem elegendő a hatótávolság, vagy túl drága (lásd Tesla Model S indulóára 27 millió forint). A Model 3 és az Ampera-e a nagy hatótávolságot hivatott kombinálni az elfogadható vételárral.

Mind a Tesla mind az Opel új elektromos autója 15 millió forint körüli árcédulával rendelkezik. Hatótávolság tekintetében pedig teljesen feltöltött akkumulátorral 300 kilométernél nagyobb távolságot mindkettő képes lesz megtenni, az Ampera-e esetében a NEDC ciklus szerint 500 kilométer a hatótávolság, normál használat mellett inkább 380 kilométer.

A startupként induló kaliforniai vállalat legújabb modelljét rengetegen rendelték elő, olyan sokan, hogy ha valaki ma fizetné be az előleget egy Model 3-ra, valószínűleg 2019 előtt nem nagyon kapna autót. Elérhetőség tekintetében az Ampera-e eddig jobban állt a versenyben, hiszen már most van belőle néhány nyugat-európai kereskedésben. Úgy tűnik, fordul a kocka a villany Opel esetében.

Egy kis kitekintés: az Opel Ampera-e valójában a General Motors Chevrolet Bolt EV villanyautójának az európai változata. Fizikailg teljes mértékben megegyezik az Ampera-e a Bolt EV-vel, ugyanúgy az Egyesült Államokban gyártják, csupán a márkajelzés tér el.

A General Motors alulbecsülte az új villanyautója iránti érdeklődést. Az USA-ban is sokan szeretnének vásárolni a Bolt EV-ből, a cég vezetősége pedig úgy döntött, a legfontosabb az amerikai ügyfelek kiszolgálása, Európába az Ampera-e leszállítása csupán másodlagos. Így egy Ampera-e iránt érdeklődő hiába ostromolja a 2400 németországi Opel-kereskedés valamelyikét, mindegyiktől azt a választ fogja kapni, hogy egy éven belül ne számítson az autóra. Ráadásul Európában is elsődlegesen a vállalati ügyfeleket fogják kiszolgálni, utánuk következnek a magánszemélyek.

Németországban az említett 2400 kereskedésben összesen eddig 44 darab ilyen villanyautót láttak. Hab a tortán, hogy nagy valószínűséggel az első pár száz európai autónál sem a színt, sem a felszereltséget nem határozhatjuk meg, azt vehetjük meg, ami elérhető.

Forrás: zoldautok.hu

Tags:



Hirdetés