A Model 3 nyomdokaiba lép az Opel Ampera-e?

Share Button
Kétség kívül idén a legnagyobb figyelmet két típus kapta: a Tesla Model 3, illetve az Opel Ampera-e. Nem meglepő az érdeklődés az említett két modell iránt, hiszen ez a két autó jó alternatíva lehet azoknak, akik jelenleg belső égésű motor hajtotta autót használnak és csupán azért nem váltottak még elektromosra, mert vagy nem elegendő a hatótávolság, vagy túl drága (lásd Tesla Model S indulóára 27 millió forint). A Model 3 és az Ampera-e a nagy hatótávolságot hivatott kombinálni az elfogadható vételárral.

Mind a Tesla mind az Opel új elektromos autója 15 millió forint körüli árcédulával rendelkezik. Hatótávolság tekintetében pedig teljesen feltöltött akkumulátorral 300 kilométernél nagyobb távolságot mindkettő képes lesz megtenni, az Ampera-e esetében a NEDC ciklus szerint 500 kilométer a hatótávolság, normál használat mellett inkább 380 kilométer.

A startupként induló kaliforniai vállalat legújabb modelljét rengetegen rendelték elő, olyan sokan, hogy ha valaki ma fizetné be az előleget egy Model 3-ra, valószínűleg 2019 előtt nem nagyon kapna autót. Elérhetőség tekintetében az Ampera-e eddig jobban állt a versenyben, hiszen már most van belőle néhány nyugat-európai kereskedésben. Úgy tűnik, fordul a kocka a villany Opel esetében.

Egy kis kitekintés: az Opel Ampera-e valójában a General Motors Chevrolet Bolt EV villanyautójának az európai változata. Fizikailg teljes mértékben megegyezik az Ampera-e a Bolt EV-vel, ugyanúgy az Egyesült Államokban gyártják, csupán a márkajelzés tér el.

A General Motors alulbecsülte az új villanyautója iránti érdeklődést. Az USA-ban is sokan szeretnének vásárolni a Bolt EV-ből, a cég vezetősége pedig úgy döntött, a legfontosabb az amerikai ügyfelek kiszolgálása, Európába az Ampera-e leszállítása csupán másodlagos. Így egy Ampera-e iránt érdeklődő hiába ostromolja a 2400 németországi Opel-kereskedés valamelyikét, mindegyiktől azt a választ fogja kapni, hogy egy éven belül ne számítson az autóra. Ráadásul Európában is elsődlegesen a vállalati ügyfeleket fogják kiszolgálni, utánuk következnek a magánszemélyek.

Németországban az említett 2400 kereskedésben összesen eddig 44 darab ilyen villanyautót láttak. Hab a tortán, hogy nagy valószínűséggel az első pár száz európai autónál sem a színt, sem a felszereltséget nem határozhatjuk meg, azt vehetjük meg, ami elérhető.

Forrás: zoldautok.hu