A Solar City és a Tesla kiforralt egy tervet a napenergia költségek csökkentésére

Share Button

A Tesla és a Solar City azt állítják, hogy az ? gyártási eljárásaik a legolcsóbb áramforrássá teszik az Egyesült Államokban a napenergiát.

o14.6Egy a Solar City által New Yorkban megrendezett rendezvényen Lyndon Rive (vezérigazgató) és Elon Musk (elnök) bejelentették, hogy öt-tíz éven belül minden egyes szolár panel, melyet a Solar City telepít, egy akkumulátor csomaggal lesz beépítve, amely segít kiegyenlíteni a napenergia függ?ségét a naptól. Ez egyike azon kulcsfontosságú összetev?knek, melyek korlátozzák a napenergia felhasználását. Musk állítása szerint legalább néhány akkumulátort a saját vállalata, a Tesla Motors fog szállítani.

A Solar City, mely egyike a legnagyobb napenergia panelt telepít? vállalatoknak az Egyesült Államokban, az év elején jelentette be, hogy az ország legnagyobb szolár panel gyárát szándékozik felépíteni New Yorkban. A vállalat jelenleg telepít és bérbe ad szolár paneleket, és néhány vev?jének már jelenleg is szállít kisebb akkumulátor csomagokat háttértárolóként.

Rive és Musk, akik unokatestvérek, ugyanazt hangsúlyozták a new yorki eseményen: a szolár energiából származó elektromosság olcsóbbá válhat az Egyesül Államokban, mint a földgázból származó villamos energia. Hogy ezt a célt elérjék, a páros azt tervezi, hogy két f? gyártási egységet építenek, melyek egymást fogják er?síteni. Musk egy másik vállalata, a Tesla Motors, bejelentette, hogy egy hatalmas gyárat épít lítium-ion akkumulátorok gyártására Nevadában. (lásd. “Does Musk’s Gigafactory Make Sense?”). Ez a gyár egyszerre fog akkumulátort szállítani az elektromos járm?veknek és a Solar Citynek. Manapság amíg néhány lítium-ion akkumulátor és szolár cella az Egyesült Államokban készül, ezek túlnyomó többségét Ázsiában gyártják.

Mindkét vállalat gyártási terve ambiciózus, ám egyben kockázatos is az Egyesült Államok energia vállalatainak közelmúltja miatt, és mert a nem várt technológiai változások gyorsan át tudják formálni az ezekben a gyárakban gyártott termékeket, melyek rögtön elavulttá válhatnak. A szolár panelek esetében ott van a folyamatos fenyegetettség – a Kínából támogatott verseny. Mindkét vállalatnak a tét az, hogy a gyorsan növekv? igénnyel méretgazdaságossá tegyék a gyártást, és a komponensek költségei ezáltal lecsökkenjenek, mely eredményeképpen lecsökken a szolár energia ára.

Habár a Solar City-nek még csak egy kis gyára van, New York Állammal és potenciális partnerekkel tárgyal egy olyan méret? gyár finanszírozásáról, mint a legnagyobb Ázsiában. Rive azt mondja, hogy tervei szerint ezt folytatni fogja tízszer nagyobb gyárakkal. Akkora méretben, beleszámítva, hogy a szolár cellák hatékonysága folyamatosan növelhet?, hogy a telepített szolár panel rendszerek költsége a felére csökkenthet? lenne, 2,3 dollárról 1,2 dollárra wattonként – mondja Rive.

Teljes kihasználtság mellett az akkumulátor gyár, melyet a Tesla tervez Nevadában, túlszárnyalná az összes jelenlegi lítium-ion akkumulátorgyártást a világon. Musk hiszi, hogy a gyára segíteni fog lecsökkenteni az akkumulátorok árait kevesebb, mint 100 dollárra kilowatt óránként a mostani, elemz?k által becsült 300 dolláros árról.

Egyedül a Solar City döntötte el, hogy beszáll a szolár panelek gyártásába, ahelyett, hogy csupán telepítené és karban tartaná ?ket. Júniusban egy Silevo-nak hívott startupot vásárolt fel, mely rendelkezik egy technológiával, amely megnöveli a hatékonyságát a szilikon szolár paneleknek anélkül, hogy komplikálttá válna a gyártásuk. (lásd. “Startup Silevo Scales Up Even As Others Shut Down”)

B?vebben: mernokbazis.hu

Forrás: mernokbazis.hu