Akkumulátorgyárakat épít az autóipari óriás – Magyarország is képben lehet

Share Button

A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, a német Continental azt tervezi, hogy beszáll az elektromos autók akkumulátorainak gyártásába – mondta el Elmar Degenhart vezérigazgató az Atomobilwoche című lapnak. A társaság egyik akkumulátorgyártó üzeme Európában épülhet fel, a magas villamos energia árak miatt azonban biztosan nem Németországban – mondta a Continental-vezér az interjúban, akinek szavai arra utaltak, hogy a vállalatnál mérlegelhetnek egy lehetséges kelet-európai – lengyel- és magyarországi megvalósítási helyszínt is.

 Bár egyre több európai autógyártó szerel össze akkumulátorcsomagokat növekvő számú elektromos modelljeik számára, ugyanakkor a kontinens az akkumulátorcsomagokat alkotó akkumulátorcellák gyártását tekintve nem rendelkezik jelentős kapacitásokkal – azokat elsősorban Ázsiából szerzik be. A piacot a japán Panasonic és NEC, a dél-koreai LG és Samsung, a kínai BYD és CATL, illetve az egyesült államokbeli Tesla uralja.

Ezen az állapoton kíván változtatni a Continental; a társaság vezetőjének szavai szerint egyértelműen megcélozták az innovatív akkumulátorok és akkumulátor cellák piacát. Degenhart szavai szerint ugyanakkor a társaság nem a napjaink vezető technológiájának számító lítiumion-akkumulátorok, sokkal inkább az úgynevezett szilárdtest-akkumulátorok következő generációjának fejlesztésébe invesztálna, amelyek tömegtermelése 2024-2025 körül kezdődhet.

Degenhart szerint három üzemet lenne célszerű felépíteni, egyet Európában, egyet Amerikában, egyet pedig Ázsiában – annak érdekében, hogy a gyártó kapacitások minden régióban viszonylag közel legyenek a potenciális ügyfelekhez.

Ami az európai gyár lehetséges helyszínét illeti, Degenhart szerint Németország eleve kiesik a jelöltek közül, a magas villamos energia árak miatt.

A Continental-vezér a Reuters által is ismertetett interjúban ugyanakkor rámutatott, az LG és a Samsung kisebb üzemeiket Lengyelországban és Magyarországon húzták fel, ahol az energiaköltségek jelentősen elmaradnak a németországiaktól.

A szombati interjúból kiderül, a társaság az akkumulátorok fejlesztésének és gyártásának költségeit konzorcium alakításával kívánja megosztani. Degenhart szerint egy körülbelül évi 500 ezer elektromos autó összeszereléséhez szükséges akkumulátormennyiség legyártásához hozzávetőleg 3 milliárd eurós beruházás szükséges. Az üzem létrehozásához várhatóan az Európai Unió is támogatást nyújtana, legalábbis erre utaltak uniós források az előző héten az iparági vezetőkkel folytatott tárgyalásokon.

Forrás: portfolio.hu