Autógyártásba kezd egy kínai napelemgyártó – rögtön négy típussal

Share Button

A Hanergy nev? kínai vállalkozás három éven belül el akarja indítani autógyártását, rögtön négy típussal kezdenek.

Az 1994-ben alapított kínai Hanergy nev? cég jelenleg 15 000 alkalmazottal és világszerte 10 gyárral rendelkezik, a világ legnagyobb vékonyfilmes napelemgyártója, de a víz- és szélenergia-hasznosításban is érdekelt. Most újabb piacra akar belépni, küls? segítséggel fejlesztették a négy prototípust, amelyek sorozatgyártásának megindulását három éven belül megindítják.

Az autó közös jellemz?je a villanymotoros meghajtás, és hogy az összesnek a tetején ott a napelem. A Hanergy Solar 0 elnevezés? kétszemélyes városi autó nem túl apró, de ennek nagyon jó magyarázata van: a csomagtartóban két darab villanymotoros robogó rejt?zik.

A Solar A furcsa megjelenését az indokolja, hogy maximalizálták a tet?felületet, és ezáltal a napelem méretét. Azt mondják, hogy a 7,5 négyzetméteres napelem (a motorháztet?n is van) 5-6 óra alatt mintegy 80 km megtételére elegend? energiát képes termelni, ami esetleg a városi autó teljes energiaigényét le tudja fedni. A tet? hátsó részében rejt?zik még egy kb. 1 négyzetméteres, haladás közben hátranyúló napelem-tábla is.

292375_hanergy4

A Solar L-nél még extrémebb lett a napelemhez való igazodás, 6 méter hosszú lett a karosszéria a nagy hátsó túlnyúlással. Ezt a villanyautót nagyobb távolságok leküzdésére találták ki, a városok közötti úton pedig nem számít, milyen nagy a karosszéria – kérdés, hogyan talál majd parkolóhelyet  az ember, ha elér a céljához?

A legsportosabb megjelenés? a Solar R nev? autó, amelynek az a különlegessége, hogy a napelem-filmet a domború karosszériára húzták rá, nem a karosszériát alakították a napelemhez. A Hanergy rögtön teljes alkalmazás-csomaggal kínálja majd autóit, például a parkolóhely-keres? arra lesz optimalizálva, hogy ne árnyékos helyet találjon, hanem olyat, amelyet lehet?leg közvetlenül ér a napfény. A Hanergy minden típusának legalább 350 km-es hatásteljesítményt ígér, és azt, hogy azok mintegy évi 20 000 km megtételére elegend? energiát képesek lesznek saját maguknak megtermeli.

Forrás: automotor.hu