Autók még nincsenek hozzá, de megkezdik az orosz villanyautó-töltők gyártását

Share Button

288595_orosztoltoindex

Az elektromos autózás fejlesztése érdekében fejlesztette ki a gyorstölt?jét az állami tulajdonban lév? rjazanyi gépgyár, a tömeges terjedéshez villámtölt?t is készítenek.

Statisztikailag nem kimutatható az akkumulátoros-elektromos autók jelenléte az orosz piacon, nem éri el az ezret a forgalomban lév? járm?vek száma, az olcsó üzemanyag miatt még a dízelek se voltak képesek nagyobb hódításra. A Lada még 2013-ban készített 100 darab villanymotoros El Ladát a Kalina alapján, de tölt?hálózat híján felhagytak a projekttel.

288593_orosztolto2

Három éve 100 darab El Ladát készítettek, de tölt?-infrastruktúra híján leálltak a projekttel

Itt jön a képbe az állami tulajdonban lév? rjazanyi gépgyár (GRPZ), amely három évvel ezel?tt kezdte meg a kifejezetten az El Ladához készített tölt?oszlop fejlesztését, aminek most indult a sorozatgyártása. A gyorstölt? ára telepítéssel együtt 300-500 ezer rubel (1,25-2,1 millió Ft), ami mintegy fele a hasonló tudású külföldi termékeknek. Els? körben Szocsiban telepítenek majd rögtön 60 darabot, amelyekkel próbaüzemet indítanak, az itt szerzett tapasztalatokat is felhasználják majd a nagyobb városokban létrehozandó hálózatokhoz. Az, hogy utóbbi mikor következik be, még nem ismert, csak annyi: igazán majd az európai CCS és a japán CHAdeMO villámtöltési eljárásokat támogató második generációs tölt?oszloppal akarják majd azokat megvalósítani. Azt is kiemelték, hogy a GRPZ által fejlesztett elektromos tölt?oszlopokat a széls?séges orosz id?járásra is felkészítették, azaz szibériai hidegben is gond nélkül képesek kiszolgálni majd az autókat.
288594_orosztolto3
Forrás: automotor.hu