Az elektromos busz agyoncsaphatja a fővárosi villamosprogramot

Share Button
Még el sem indult a budapesti villamosprogram, már nyomja a féket a kormány: felülvizsgálnák az újpalotai, a Küls? Bécsi úti és az Etele téri villamosfejlesztést, és nagyobb hangsúlyt helyeznének az elektromos buszok beszerzésére. Annak ellenére, hogy a kormány nemrég döntött a három fenti villamosberuházás 45 milliárd forintos támogatásáról, a f?város pedig a tervezés megkezdésér?l. De vajon kinek van igaza, az elektromosbusz-pártiaknak vagy a villamosbarátoknak? Megvizsgáltuk, mi szól az egyik, mi a másik mellett.

Nemrég dicsekedett el Tarlós István az Index cikkében, hogy a kormány három nagy f?városi villamosos projektet támogat, a nemzetgazdasági miniszter már kétségbe is vonja Budapest terveit.

Sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznék az elektromos buszok beszerzésére, mint a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére. A megállapodásban szeretnénk látni, hogy a következ? években hány elektromos buszt vásárolnak.

– mondta Varga Mihály a napokban egy interjúban arra a kérdésre, hogy lesz-e villamos a Keletit?l Újpalotára.

Ez nem sok jót ígér a villamosprogram számára, különösképpen, hogy Lázár János, miniszterelnökséget vezet? miniszter is az elektromos buszok szükségességér?l beszélt a napokban tartott kormányszóviv?i tájékoztatón. A buszos szakmában magától értet?d?nek tartják, hogy a minisztereket a hazai buszgyártó lobbi, pontosabban az Evopro vezetésével létrejött csoportosulás nyomja ebbe az irányba.

mnnsz_elektromos_busz

 

Forrás: index.hu

B?vebben