Az ügyfelek egyre többet várnak az egyre okosabb gépektől

Share Button

A megfogható termékek gyártásától és értékesítését?l egyre inkább a teljes kör? megoldások szolgáltatása felé mozdulunk el. Az ügyfelekt?l azt akarjuk megtudni, mi az a feladat, amelyet leginkább meg akarnak oldani – mondja Peter Lau, a Current powered by GE nev? új cég európai és közel-keleti igazgatója. A Currentben fontos szerep jut Magyarországnak is.

Hvg.hu: Mi értelme volt a GE Current létrehozásának?

Peter Lau: A GE Current viszonylag új vállalkozás, a GE-n belüli startupot tavaly októberben hoztuk létre, több üzletág, egyebek mellett az elektromosjárm?-töltés, az energiatárolási terület, a napenergia-felhasználás, illetve a LED-gyártás összevonásával. Azt láttuk ugyanis, hogy ezeken a területeken exponenciális a növekedés: a napenergiában 2010 óta hatvan százalékkal zuhantak az árak, az áramtárolásban ötven százalékos volt az árcsökkenés, amelyet a hatékonyság 200 százalékos növekedése kísért. Hasonlóak a trendek a LED fényforrások területén is: manapság a fényforrások 28 százaléka LED, és 2025-ig megközelítjük a kilencven százalékot. Közben rendelkezésünkre állt a GE felh?alapú szoftverplatformja, az ipari rendszerek m?ködését figyelemmel kísér?, s a meghibásodásokat el?re jelz? Predix, s azt is láttuk, hogy az ügyfeleknek egyre nagyobb szüksége van a m?ködéssel kapcsolatos adatokra.

peter_lau

Nagyon sok vállalat van a napenergia iparban, az energiatárolásban, s persze van rengeteg szoftver cég is. De mi vagyunk az els?k, akik els?sorban nem egy-egy termékben gondolkodnak, hanem abban, hogy általános üzleti megoldásokat ajánljanak az ügyfeleknek. Forradalom zajlik az iparban, sorra jönnek létre az okos városok és hálózatok s az a végs? célunk, hogy olyan intelligens rendszert hozzunk létre, amelyben az elemek állandó kapcsolatban állnak egymással. Az ügyfeleink között van már az amerikai Hilton szállodalánc, tavaly egymilliárd dolláros volt a forgalmunk, idén másfélre számítunk, s 2020-ra el akarjuk érni az ötmilliárdot.

Hvg.hu: A Predix, illetve a rá épül? GE Current nyílt platform…

P.L.: Amikor az ügyfeleket arról kérdezzük, mi az, amire a leginkább szükségük van, egyre többször kapjuk azt a választ, hogy még több adatot, és elemzést akarnak látni. A kereskedelmi cégek például még jobban meg akarják ismerni a vásárlók szokásait, hogy ezzel is növelhessék a forgalmukat és nyereségességüket.

A Predix valóban nyitott platform, és az ügyfeleknek is azt mondjuk, nincs meg mindenre a kész válaszunk. Annyit tudunk tenni, hogy olyan megoldásokat ajánlunk, amelyek segítenek a célok elérésében. A keresked?k például pontos adatokat szerezhetnek azokról, akik valóban vásárolnak: a hitel- és h?ségkártyák elemzésével sokra lehet jutni. Viszont amit nem tudnak – pedig erre is szükségük lenne – az az, hogy ki az, aki bemegy a boltba, viszont üres kosárral távozik. Megoldás lehet például az arcfelismer? program használata, ezekkel megtudható, hogy az egyes vásárlói csoportok – egyebek mellett kor, illetve nem alapján – az üzlet melyik részében töltik el a legtöbb id?t, s így úgy lehet elhelyezni a termékeket, hogy azok vonzóbbak legyenek a célközönség számára.

De vannak olyan programok is, amelyek azt figyelik, ki mennyi id?t tölt el egy helyen. A tapasztalatok azt mutatják, azok között, akik több, mint húsz másodpercig állnak egy helyben, nagyobb arányban vannak a bolti szarkák. Ez pedig nem mellékes, az egyik legnagyobb brit lánc felmérése szerint az éves nyereség öt százalékát viszi el a bolti lopás. Számos dologgal lehet segíteni az eladásokat, és azt hiszem, még csak a felszínt karcolgatjuk, s még magunk sem látjuk, mennyi lehet?ség nyílik meg még el?ttünk.

Hvg.hu: Zajlik a negyedik ipari forradalom, amely részben azt jelenti, hogy a nagyméret? adattömegek kezelése átalakítja a termelést. Hogyan áll a versenyben a GE?

P.L.: Csak id? kérdése, miel?tt mindenki rájön arra, hogy mennyire szüksége van adatokra a jobb és hatékonyabb m?ködéshez. Mi már több mint egymilliárd dollárt fektettük be a 2011 óta – el?ször a cég keretein belül m?köd? – Predix kifejlesztésére, s nem hiszem, hogy sokan lennének, akik képesek lennének maguknak hasonló méret? fejlesztésekre. Ez mindenképpen el?nyt jelent a számunkra. A Predix-szel gyakorlatilag „digitális ikreket” hozunk létre, egy szélfarm esetében például a szoftveres modellel követhet? a fizikai valóságban m?köd? szélkerekek valamennyi jellemz?je: az id?járás, a m?ködési id?, a teljesítmény, illetve az energiatermelés. Az adatok gy?jtésével és elemzésével könnyebben megjósolhatóvá válnak a folyamatok, például az, hogy a paraméterek változása alapján arra lehet következtetni, hogy két hónap múlva olyan hiba következik be, melynek következtében az egész rendszer leáll.

Hvg.hu: Magyarország fontos szerepet játszik a Currentben, miért választották ezt a helyszínt?

P.L.: Magyarország fontos ország számunkra, a GE több mint 25 éve van jelen és már a Current több operatív központja is itt található. A Current tevékenységét technológiailag és pénzügyileg is támogató GE Magyarországon több mint tízezer embert foglalkoztat és a vállalat f? üzletágaival is jelen van az országban. Ennek köszönhet?en az évtizedek alatt hatalmas tudás és tapasztalat halmozódott fel, amire a jöv? technológiát alapozhatjuk.

Forrás: hvg.hu