Legutóbb egy Volvo XC90 T8-at adtam vissza az import?rnek – a teszt rövidesen érkezik, addig csak annyit tudjanak róla: ez az a kivitel, amelyik egy bazi nagy akkut hord a fenekében és elég sokat elmegy villannyal. El?tte pedig volt nálam egy hétig a Golf GTEkonnektoros hibrid, de a lista ennél sokkal hosszabb. Álljon itt még néhány autó azok közül, amiket jellemz?en villanymotor hajtott, és az elmúlt mondjuk, harminc-egynehány hónapban vezettem ?ket: Toyota Mirai, Prius Plug-In Hybrid és i-Road, Kia Optima PHEV, Kia Niro, Opel Ampera, Nissan Leaf, Tesla Model S, BMW i3 és i8, Mercedes E400 Plug-In,Renault Zoe és Twizy… Ezek jutnak hirtelen eszembe, kérem, ne legyen sértés abból, ha valakit kihagytam, mert a lista borzasztóan hosszú már így is. És tudják mit? A Twizy-t leszámítva alapvet?en kedveltem mindet, minél több id?t töltöttem a kormányuk mögött, annál jobban.
Ezek ugye, valamilyen formában mind villanyautók, akár ?szintén (Leaf, i3, Tesla), akár valami trükkel kombinálva (Mirai, Ampera, i8), hogy messzebb is tudjanak menni és kés?bb fogyjanak ki a szuflából. Ha az ember városban autózik, s volt közelben konnektor az éjszakára, úgyis jellemz?en mindet villanyautóként használja.
Ellentétes érzelmek fortyognak bennem. Egyfel?l megrögzött veteránautós vagyok, abból az elvakult fajtából, aki külföldre is negyven-ötvenéves autóval megy, oldtimert használ igavonónak, s egy Lamborghini Venenóktól és Pagani Huayráktól hemzseg? parkolóban is a rozsdás, háború el?tti Wolseley el?tt esik térdre. Másfel?l tiszta, európai gondolkodású ember próbálok lenni, tehát súlyos b?ntudatom van a szennyez? járm?veim miatt, ezért az év tetemes hányadában, télen-nyáron, hóban-es?ben-napsütésben-viharban négyütem? robogóval járok. Tudom, az sem egy alpesi feny?erd?, de azért száz kilométerenként három és fél-négy literb?l olyan sok CO2-t gyártani nem lehet.
Egy villanyautó (vagy annak valamely derivatívája) megoldana nekem mindent. Járnám a Róbert Károly körutat minden reggel és este szagtalan, zajtalan, simogató békémben, mert – ahogy ezt minden tesztemben megemlítem – a villanyautó, ha jó, a nyugalom egészen furcsa, mobil szigetét hozza el az embernek, még a legöldökl?bb péntek délutáni tumultusban is. Olyan simán, lineárisan, zavartalanul m?ködik, hogy szinte vezetni se kell, ha pedig ácsorgásra vagyunk kényszerítve vele, ott a boldog tudat, hogy nem szennyezünk, nem fogyasztunk. Azaz csak annyit, amennyit a f?tés és a rádió kér, az meg minimális.
Forrás: totalcar.hu