BMW X5 40e teszt: elefánt a porcelánboltban

Share Button

Ezzel a hatalmas bajor SUV-val akár teljes csendben, zéró emisszió mellett is suhanhatunk, és mivel „személyében” egy plug-in hibridhez van szerencsénk, arcátlan módon még a rendszáma is zöld.

bmwx5

Jelen tesztalanyunk, a BMW X5 40e a német prémiumgyártó els? hálózatról tölthet?, plug-in hibridhajtású modellje, már amennyiben persze leszámítjuk a vállalat i-szériás egzotikus modelljeit. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy a bajorok miért pont éppen egy ilyen gigantikus méret? és a mérlegen több mint 2,2 tonnát nyomó szörnyetegbe pakolták be els?ként a zöld technológiát? Nos, a kérdés teljesen jogos, a válasz pedig körülbelül úgy hangozhat, hogy egyrészt ebben a nagy testben relatíve könnyen találtak helyet az akkumulátorcsomagnak, másrészt pedig egy már amúgy sem éppen olcsó modellt csak relatíve alacsony százalékban drágít meg a szuperfejlett hibrid technológia.

A rendszer három alappillérre építkezik. A motorháztet? alatt dohogó turbós benzinmotor 1997 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik, mely képtelen letagadni négyhengeres kivitelét, a kategórián aluli hangok azonban maximum csak leengedett ablakok mellett jutnak be a kiválóan hangszigetelt utastérbe. A 245 lóer?s teljesítmény? er?forrás 350 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, ami a már említett hatalmas tömeggel párosítva nem hangzik túl jól, azonban itt jön be a képbe a második alappillér, a nyolcfokozatú ZF váltóba szerelt elektromos motor. Ez az egység 113 lóer?t és 250 Nm-es nyomatékot produkál, és bár papíron mindez 358 lóer?s összteljesítményt adna ki, a gyakorlatban ténylegesen 313 lóer?t kapunk. A triumvirátus harmadik delikvense pedig a csomagtér alatt elrejtett lítium-ion akkumulátor pakk, mely logikusan az e-motor energiaforrásaként funkcionál.

Üzemmódból is hármat kapunk, melyek közül a Max eDrive-ot választva csak és kizárólag elektromos meghajtással közlekedhetünk. Ilyenkor olyan csend uralkodik a b?rszagot árasztó luxus utastérben, melyr?l talán még egy buddhista kolostor lakói is leginkább csak álmodhatnak: sehol egy zavaró zörej vagy rezonancia, a legnagyobb „zajt” a szell?z?rendszer generálja, no és persze haladósabb tempó mellett már a 19 colos kerekek súrlódását is hallani valahonnan a messzi távolból. A legszebb az egészben, hogy mindezt nem 1-2, hanem akár 25-30 kilométeren keresztül is élvezhetjük, ráadásul közben akár 120 km/h-ig növelhetjük a tempót. A menetteljesítményekre sem lehet panasz, hiszen az elektromos meghajtás már nulla fordulatszámtól rendelkezésünkre biztosítja a maximális nyomatékot.

Forrás: hvg.hu

B?vebben