Bréking: a kínaiak elektromos buszgyárat építenek Magyarországon

Share Button

A világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártója, a kínai BYD megkezdte magyarországi összeszerel? üzemének építését Komáromban, meg nem er?sített információink szerint. A beruházással a vállalat kifejezetten jól járhat, de származhat bel?le Magyarországnak is el?nye.

A BYD elektromos autóbuszgyárat építhet nálunk

A kínai BYD, a világ legnagyobb elektromos autóbuszgyártó vállalata mégis úgy döntött, hogy

megépíti a régóta tervezett elektromos autóbuszgyárát Komáromban.

A beszámolók szerint a toborzás megkezd?dött és folynak már a helyszíni munkálatok is a Komáromi Ipari Parkban, ahol a tervek szerint októberben indulhat meg a termelés.

Mi épülhet Komáromban?


Az Index korábban arról írt, hogy a már meglév? gyártókapacitásokat b?vítené ki a vállalat egy 5 millió eurós beruházás keretében. Az új üzemben elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyárthatnának, és 300 embernek adnának munkát. A termelést pedig folyamatosan futtatnák fel, mégpedig úgy, hogy az els? évben az elektromos buszok gyártására koncentrálna a BYD Magyarországon, amelyhez 100 embert vennének fel.

Amennyiben a beruházás nagyságrendje stimmel, akkor elmondható, hogy a kínai vállalat els? körben csak egy kisebb gyártóbázist hoz csupán létre a már meglev? gyártócsarnok kib?vítésével, ahol összeszerelés folyik majd, kutatás-fejlesztés és innováció viszont biztosan nem.

A legutolsó információ szerint, ha beindul a termelés, akkor az els? évben 100 elektromos buszt gyárthatnak le idehaza, majd ez a darabszám többszörösére emelkedhet a jöv?ben. Ekkora kapacitásra valóban képes lehet majd a hazai üzem, ha abból indulunk ki, hogy a BYD több mint 450 millió dollárból most megvalósuló kínai elektromos buszgyára – és kutatás-fejlesztési központja – a termelés felfuttatásának végére 5 000 elektromos buszt állíthat el? évente.

Már korábban megkezd?dhetett volna a termelés


A mostani híreknek azért is van nagy jelent?sége, mert hónapokkal ezel?tt még úgy t?nt, hogy a BYD egyel?re nem b?víti gyártókapacitását Magyarországon. A kínai cég ugyanis hiába nyerte meg azt a tendert, amelynek keretében 5 elektromos buszukat bérelte volna a f?város 8 éven keresztül, a F?városi Közgy?lés – a BKK javaslatára – végül nem hagyta jóvá a szerz?dést. Pedig akkor már tudni lehetett, hogy

  • A BYD vezetése levélben fordult Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterhez és Orbán Viktor miniszterelnökhöz, amelyben jelezték, hogy értetlenül állnak a javaslat el?tt, ugyanis azért döntöttek a magyarországi elektromos buszgyáruk megépítése mellett, mert pozitív üzenetként értékelték a BKV tenderén elért sikerüket.
  • Abban az esetben, ha végül mégis elesnek az üzlett?l, akkor egyel?re a buszgyártást nem indítják el Magyarországon.

Forrás: portfolio.hu

B?vebben