Dagad a dízelbotrány: óriási bajban több autógyártó is

Share Button
Más gyártók köröket vernek környezetszennyezésben a Volkswagenre. A Renault autói is a legsúlyosabb nitrogén-oxid kibocsátók között.

Franciaországban egy független szakért?i bizottság  86 autótípuson hajtott végre kipufogógáz vizsgálatot. A zárójelentés most látott napvilágot, amely szerint valószín?,  hogy az autógyártók illegális shutdown technikával fogták vissza a kipufogógáz károsanyag kibocsátását a „vizsgált id?szakban”.

Nyilvánvaló vált, hogy fékpadon, laboratóriumi körülmények között kedvez?bb kibocsátási értékeket produkál több vizsgált autó, mint közúton.

Nagy meglepetést okozott, hogy a legnagyobb szennyez?knek messze nem az érintett Volkswagen járm?vek bizonyultak. Más gyártók autói több nitrogén-oxidot bocsátottak ki. Ráadásul ha a mérési körülményeken kissé változtattak, nagy ingadozásokat tapasztaltak a kibocsátási eredményekben: elég volt rövid ideig hátramenetbe helyezni a váltókart vagy mozgásba hozni a nem meghajtott kereket. (Ezek ugyanis azt az üzenetet közvetítik a fedélzeti számítógép felé, hogy közúton van a gépjárm?.)  Közúti üzemmódban pedig a kipufogógáz tisztítást, úgy t?nik, visszaveszi a rendszer: így máris sokkal több környezetszennyez? nitrogén-oxidot bocsátanak ki a vizsgált autók.

A vizsgálat szerint a Renault, a Fiat, az Opel, a Nissan és a Ford járm?vei okozták a legszembet?n?bb eltéréseket. A szakért?k azt javasolták, hogy a legszennyez?bb modellek típusengedélyét egyszer?en vonják vissza a hatóságok.

A jelentés technikai tartalmát jelenleg a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium munkatársai vizsgálják. Az eredményeket és a további lépéseket a Francia Környezetvédelmi Minisztériummal közösen fogják megvitatni.

Úgy t?nik mindenesetre, hogy megállja a helyét az a korábbi feltételezés, amely szerint a Volkswagenen kívül más gyártók is nyakig benne vannak a Dieselgate botrányban.

Forrás: mernokbazis.hu