Egymillió konnektoros autó fogyhat az év végéig

Share Button

Egyre több konnektoros autót vesznek, mutatjuk a legnépszerűbbet

Hazánkban a kifutó Nissan Leaf, Európában a Renault Zoe, világszinten azonban az új Toyota Prius Plug-in Hybrid vezeti a konnektoros autók egyre bővülő eladásait.

Érdekes tendenciák láthatók a villanyautók, illetve a konnektoros hibridek egyre csak bővülő, de még mindig marginálisnak mondható piacán. Arról nemrégiben számoltunk be, hogy az európai villanyautó-piac idén 54 százalékkal nőtt, s az élén a nálunk még mindig alig exponált Renault Zoe áll. Az InsideEV elemzése szerint ugyanakkor a konnektorról tölthető (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid) autók között világszerte a Toyota Prius Plug-in bizonyult az első félév legnépszerűbb típusának.

Fontos megjegyezni, hogy igen jelentős mérföldkövet ért el idén júniusban az elektromos járművek globális piaca: a villanyautók piaci részesedése most először haladta meg az egy százalékot. A konnektorosok 105 ezer darabos júniusi eladása (a havi forgalmi érték most másodszor lépte át a százezres határt) 38 százalékos növekedést képvisel az előző év azonos időszakához képest. Ami a teljes első félévet illeti, a növekedés még lenyűgözőbb: 41 százalékos. A januártól júniusig gazdára talált, közel 450 ezer konnektoros gépkocsi azt jelenti, hogy ha váratlan, előre nem várt akadály nem gördül a villanyautók térhódításának útjába, eladásaik az idei év végére elérhetik az egymillió darabot, ami történelmi jelentőségű lenne.

Az Inside EV összeállítása szerint a Prius Plug-in az idei első félévben az eddigi vezető Nissan Leafet is megelőzte a konnektoros modellek világszintű listáján. A magyar piacon azért magasan a Leaf maradt az első

Ebből a további sikerekkel kecsegtető, de önmagában is elismerésre méltó teljesítményből oroszlánrészt vállalt a Toyota Prius Plug-in (egyes piacokon, például Amerikában Toyota Prius Prime) hálózatról tölthető hibrid változata. A típus annyira népszerű, hogy nem tud annyit gyártani a Toyota, amennyi kielégítené a vásárlók igényeit, ám még így is a legnépszerűbb a szegmensben: az első félévben 26 867 darabot adtak el belőle világszerte. Ezzel az eladási ranglisták korábbi bajnokait, a Nissan Leaf és a Tesla Model S villanyautókat is maga mögé utasította, igazolva, hogy a Toyota hibrid technológiája és az ezzel járó nagy hatótáv, valamint könnyű üzemeltethetőség sokkal nagyobb bizalmat ébreszt a vásárlókban, mint a tisztán elektromos üzemű villanyautók. Hogy ez a jövőben megváltozzon, a Toyota már dolgozik azon, hogy a villanyautók is mind többek számára megnyerők legyenek, és még az évtized vége előtt piacra dobja saját fejlesztésű, új generációs, szilárd elektrolitos – szilárdtest – akkumulátorral szerelt villanyautóját, amiről már korábban is voltak hírek.

Forrás: autonavigator.hu