Elektromos meghajtású kétüléses repül?gépet fejlesztett ki a kecskeméti székhely? Magnus Aircraft, az els? tesztrepülések után 2017-ben indulhat a sorozatgyártás.
Andréka Domonkos, a gyártó kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, mintegy egymillió euróból fejlesztették ki az eFusion nev? típust, amelybe a Siemens szállította az elektromos motort, de a fejlesztés folytatódik, mivel a mostani egyórás üzemid?t több órára szeretnék növelni. Kés?bb pedig egy hibrid, Rotax motorral közösen dolgozó rendszert is be szeretnének mutatni.
A kétüléses, könny? szerkezetes repül?gép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm, és a pilótaképzésben, valamint a vészhelyzeti képzésben is használható, mivel az ülések egymás mellett vannak.
A piaci bevezetés 2017 közepére várható, ekkorra szerzik meg a hatósági engedélyeket, illetve ekkorra készülhet el a gyártókapacitások b?vítése. A kommunikációs igazgató közlése szerint ezres nagyságrend? megrendelésre számítanak egyrészt a kínai légtér megnyitása, másrészt a vészhelyzeti képzés növekedése miatt.
A gépet a friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be.
Forrás: vezess.hu