Magyarországon készülhet a világ első tisztán elektromos meghajtású nyerges vontatója, valamint a hozzá kifejlesztett félpótkocsi eTruck néven – ezt ígérte a Világgazdaságnak nyilatkozó Benke Gábor projektmenedzser. A fejlesztések 2017 júniusában teljesen befejeződtek, a várt eredményeket is maximálisan túlszárnyalták: 1200 forintos áramköltséggel képes a kamion teljes rakomány mellett száz kilométer megtételére, amivel egyik korszerű dízelkamion sem vetekedhet – mondta Benke. Hozzátette: a mai Euro6-os norma szerint működő járművek fogyasztása száz kilométerenként harminc liter gázolaj.
Egyik ismert nagy gyártónak sincs gyártásérett modellje rajtuk, vagyis az eTruck Motor Zrt.-n kívül – mondta Benke, aki úgy vélekedett, hogy a nagy gyárak százévnyi dízelfejlesztésből csak 10-15 év alatt tudnak áttérni a tisztán elektromos hajtásláncra. A járműveket a König Investment Zrt. többségi tulajdonában, továbbá 2 százalékban kínai érdekeltségekben, valamint 5 százalékban magyar magánszemélyek kezében lévő eTruck Motor Zrt. gyártja majd. A König Banknak az egész projekt felügyelete, anyagi forrásainak a kezelése lesz a feladata. A gyáregységek – az ország egész területén elszórva – közel 10 milliárd euróból épülnének meg. A gyár összes alkatrészigénye pedig naponta közel 50 millió euró. Magántőke bevonásával és támogatott alapokból kívánják finanszírozni a beruházást, például az UNIDO- és a Juncker-terv által kínált pályázati támogatási rendszerek „támogatására” is számítanak.
A beruházás, vagyis az összeszerelő üzem tervezett helye Hegyeshalom területén, a volt Eurovegas telkén van, ami jelen állás szerint közel 400 hektár. Idővel – további bővítés miatt – mintegy 500 hektár beépítését tervezik. A földterületi adottságok szerint közel 20 ezer munkás befogadására alkalmas gyárkomplexumok épülnének, továbbá az ország többi területén (akkumulátor, villanymotor, napelem, futómű, gumiabroncs) gyáregységek.