Elektromosbusz-gyárt tervez Magyarországra a Rampini is

Share Button

Az elmúlt napokban egy magyarországi gyártóbázis építésének lehet?ségér?l tárgyalt együttm?köd? partnerekkel Stefano Rampini, az egyik legnagyobb olaszországi buszgyár vezérigazgatója.

Mint lapunknak elmondta, a tervek szerint jelent?s részben magyar beszállítókkal készülne a magyarországi olasz elektromos busz, de a gyártóbázis pontos helyét egyel?re nem árulhatja el. Rampini közölte, hogy kezdetben a magyar piacra, kés?bb nyugatra gyártanának elektromos buszokat.

Bécsben Rampini elektromos buszok járnak Fotó: Haeferl

Bécsben Rampini elektromos buszok járnak
Fotó: Haeferl

A Rampini cég nem ismeretlen Magyarországon. 2014-ben a Siemens-Rampini megnyerte a BKV 21 elektromos buszra kiírt tenderét, ám a buszokat kormányzati jóváhagyás hiányában nem tudta kifizetni a BKV, így kicsúsztak a vásárlási határid?b?l. Az olasz cég a fiaskó ellenére bízik a magyar piacban.

A hetven éves cég sok mindent gyártott történelme folyamán, például t?zoltóautókat is a magyar hadseregnek. A Rába Rampini reptéri t?zoltóautót a Csepel P1500 típus leváltására állították készenlétbe a 90-es évek elején. A honvédség csak a Rampini 9118. R 1304 típusú felépítményt vásárolta meg, hordozója az akkoriban már használatban lev? Rába 13.256 FA 001 járm?alváz lett, írta róla a tuzoltoautok.hu

Nemcsak a Rampini, hanem a kínai BYD elektromosbusz-gyártó cég is belengette, hogy építene egy gyárat Magyarországon, méghozzá Komáromban. A komáromi gyár elektromos buszokat, autókat és targoncákat gyártana egy 300 f?t foglalkoztató üzemben, ám ha a BKV-s buszbérlés kútba esne, akkor egyel?re a gyárat sem indítják el, közölte lapunkkal tavaly év végén Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezet? igazgatója. Ugyanis a BKV a kínaiakkal is ugyanúgy kibabrált, mint a Rampinivel: hiába nyertek tendert, a buszokat végül nem rendelték meg t?lük.

Mindkét tenderbuktának a magyar MABI örülhetett legjobban: a BKV végül t?lük vásárolt 20 darab elektromos midibuszt tavaly decemberben. A MABI is a magyar elektromosbusz-piacra építi a stratégiáját, Modulo néven futó buszukkal szeretnének tarolni rajta. A busz prototípusa egyel?re próbajáratként rója a budapesti utakat, és nemrég nagyon szerencsétlen eset történt meg vele:kiesett a kereke, és leütött a lábáról egy gyalogost.

Forrás: index.hu