Érdekel, hogy készül a Tesla új akkucellája és miért olyan nagy szám?

Share Button

Januárban a Tesla partnerével, a Panasonic-kal hivatalosan is megkezdte az új akkumulátorcelláinak tömeggyártását a Gigafactory-ban. Ezeket egyelőre a Powerwall 2 és a Powerpack 2 energiatárolásra alkalmas eszközökben alkalmazzák, de 2017 közepétől az itt gyártott akkumulátorcellák, illetve az azokból előállított akkumulátorcsomagok kerülhetnek majd bele a Model 3-ba is.

Az új, 2170 elnevezésű akkumulátorcellákról sokat beszélt Elon Musk, a Tesla vezére az utóbbi hónapokban, amely nem volt véletlen, ugyanis a korábbi 18 650-es akkucellák – az elnevezés onnan ered, hogy ezek az akkucellák 18 milliméter átmérőjű és 65 milliméter hosszúak – méretét megnövelték durván 10 százalékkal. Ennek a lépésnek köszönhetően a 2170-es akkucelláknak már nagyobb a térfogata és nőtt az energiatároló-kapacitása is. Mindez pedig durván 25 százalékos csökkenést okozhat majd az akkumulátorok gyártási költségében. És hogy miért olyan nagy szám ez?

Musk elmondása szerint az általuk előállított akkucellák energiasűrűsége a legnagyobb a világon, míg az 1 kWh-ra vetített akkumulátorkapacitás előállítási költsége a legalacsonyabb.

Tehát a fejlesztéseknek és a tömegtermelésnek köszönhetően olcsóbban tudnak akkumulátort gyártani, vagyis azt a komponenst, amely egy elektromos autó előállítási költségének durván 35-50 százalékát adja.

Az alacsonyabb gyártási költségnek köszönhetően pedig lehetősége nyílik a Teslának arra, hogy kedvezőbb áron kínálja járműveit, szélesebb tömegek számára elérhetővé tegye az elektromos autózást.

A 2170-es akkumulátorcellák gyártásáról egyébként a Portable Electric Vehicle tett közzé egy több mint 2 perces videót a YouTube-on:

Forrás: portfolio.hu