Győrben készülnek az Audi elektromos motorjai

Share Button

2025-re minden alapmodell elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is.

Elindult a győri Audiban az elektromos motorok sorozatgyártása – jelentette be Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. A győri üzem 25 éve kis motorgyárként indult – 700 munkatárssal, 60 ezer négyzetméteren napi kétezer erőforrást előállítva –, napjainkban viszont ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta.

Heinfling szerint ez a fejlődés minden elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül.

A cél, hogy fenntartható módon, hosszú távra biztosítsák a vállalat versenyképességét. A cégvezető szerint nem csupán termékeik, de gyártási eljárásaik is innovatívak, a futószalag helyett ugyanis például moduláris, szigetszerű rendszerben zajlik a munka az új egységekben.

Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatója azt mondta: a győri járműgyár – amelyben eddig 33 milliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült – példamutató az Audi-konszern számára. A győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV motorja is Győrben készül.

Kössler szerint 2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról. Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára – mondta. Az ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés.

A világgazdaságban zajló versenyben a siker záloga az, hogy minél több, az új ipari korszakot meghatározó beruházást vonzunk magunkhoz. Ebben a versenyben komoly érv lehet, hogy Európán belül Magyarországon a legalacsonyabbak a társasági és a személyi jövedelemadó kulcsai, valamint évről évre csökken a munkára rakódó adóteher – mondta a miniszter.

Simon Róbert Balázs, a térség fideszes országgyűlési képviselője szerint a beruházás egyfelől mutatja az Audi vezetésének bizalmát a magyar szakemberek iránt, a német munkakultúrára és a magyar kreativitásra épülő szakemberképzés eredményeit, valamint a magyar kormány, Győr, az itt működő egyetem és a járműgyártó együttműködésének sikerét.

Forrás: vs.hu