Gyorsan csökken az elektromos autók ára

Share Button

Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséb?l. Bár ezek a járm?vek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzem? kocsiknál, az árkülönbség egyre mérsékl?dik.

au22.42010-ben a villanyautók még kétszer annyiba kerültek, mint a bels?égés? motorral m?köd?k, de a 2013-ban piacra dobott elektromos járm?vekért már csak 45 százalékkal kellett többet fizetni, mint az azonos kategóriájú benzin-, illetve dízelautókért. Ha az elmúlt három évben tapasztalható trend folytatódik, akkor 2020-ra az árkülönbség 10 százalék alá csökken. Ez egyrészt annak köszönhet?, hogy az akkumulátorok ára az elmúlt id?szakban jelent?sen esett, másrészt pedig annak, hogy a gyártók kisebb haszonkulccsal dolgoznak, annak érdekében, hogy több kocsit adhassanak el.

Németországban a tavalyi év végén mintegy 14.700 elektromos autó volt (akkumulátoros és plug-in hibrid), ami 80 százalékos b?vülést jelent az el?z? évhez képest. Ha a növekedés üteme változatlan marad, akkor 2020-ra már 885.000 villanyautó fut majd a német utakon. Ez megközelíti a berlini kormány által 2010-ben kit?zött célt, nevezetesen, hogy 2020-ban egymillió elektromos autót használjanak. Az összes kocsihoz viszonyítva azonban ez nem sok, a Németországban jelenleg használt közel 53 millió járm?nek alig több, mint másfél százaléka.

Gátolja az elektromos autók terjedését, hogy kevés a tölt?állomás. Németországban most 2.100 van bel?lük, pedig a kormány 2020-ra 150 ezret szeretne. Az elektromos autók térnyerésének másik komoly akadálya, hogy a két feltöltés között megtehet? út viszonylag rövid, igaz, a fejlesztéseknek köszönhet?en folyamatosan hosszabbodik. A 2013-ban értékesített akkumulátoros kocsik átlagosan 190 kilométert tudtak megtenni a következ? töltésig, az újabb modellek azonban ezt egyértelm?en meghaladják, és várható, hogy a javulás folytatódik. „Az elektromos autók elterjedését leginkább az segíthetné, ha a nagy flottával rendelkez? szervezetek járm?parkjuk egy-egy részét elektromos meghajtásúra cserélnék.

B?vebben: http://profitline.hu/

Forrás: http://profitline.hu/