Hat-hét éve kezdtek elterjedni az elektromos biciklik, idén a BMW is piacra saját modelljét. A lábkímél? járm?alkalmatosság azonban nem olcsó termék. Nyugat-Európában átlagosan 645 ezer forintnak megfelel? összegbe kerül.
Hasznos találmány vagy az emberi izomer?t szükségtelenül felváltó, környezetszennyez? luxustermék? Hiszen ólomsavas akkumulátorok százezreire van szükség hozzájuk.
Egyel?re csak azokban az országokban terjedt el az e-bicikli, ahol hagyományosan er?s a „teker?s kultúra”. Vagyis f?ként egyes uniós államokban, újabban pedig Kínában is. A nagy kertvárosokkal szegélyezett, autópályákkal összekötött Egyesült Államok városaiban a lakosság még nem kapta fel az e-biciklit, mint új divatjelenséget. (New Yorkban törvényileg még mindig motoroknak min?sülnek az e-biciklik.)
Németországban viszont a postások ilyen kétkerek?vel kézbesítik a leveleket. A Deutsche Post 6200 e-biciklit szerzett be munkatársai számára, melyek elektromosmotor-meghajtással m?ködnek. A cél az volt, hogy az öreged? alkalmazottakat kíméljék, akik ily módon képesek a munkabírásukat változatlan szinten fenntartani, az eddig teljesítményt hozni – még ha gépi segítséggel is. A lestrapált postásokon túl az e-bicikliket f?leg a reggel a munkába biciklivel bejáró emberek részesítik el?nyben, akik nem akarnak izzadtan beérni a munkaid? kezdésére.
Városon belüli, munkahelyre történ? közlekedésre általában négy alkalommal képes egy biciklimotor, egy töltéssel. A feltöltés egy órát vesz igénybe. Németországban köztéri akkutölt? állomások is rendelkezésre állnak a bringázók számára. A németeknél a biciklieladások tavaly 5,5 százalékkal csökkentek, míg az e-bicikliké 8 százalékkal n?tt – írta a New York Times. Hollandiában, ahol a legnagyobb a lakosság egészére vetítve az egy f?re jutó biciklik száma, csak kismértékben csökkentek az eladások, de az e-bicikliké itt is n?tt, méghozzá 9 százalékkal. Svájcban 250 ezer e-bicikli van használatban, ami nem rossz arány a 8 millió f?s lakosságon belül.
B?vebben: piacesprofit.hu
Forrás: piacesprofit.hu