Itt egy beszédes infografika arról, milyen messze van a globális felmelegedés megállítása

Share Button

Amerikában már beindult a változás, de Donald Trump könnyen elgáncsolhat mindent, ami eddig működött az elektromos autók eladásánál.

Valódi forradalmat indított a Tesla bő egy évtizede azzal, hogy bemutatta első elektromos autóját, a többi autógyártó cég viszont a Model S megjelenése óta veszi igazán komolyan Elon Muskékat. Olyannyira, hogy azóta a cégek többsége már elkezdte a saját elektromos autóját fejleszteni, remélve, hogy nem marad le a forradalomról.

Mindennek persze örülni kell, hiszen végre úgy tűnik, elindul a változás. A kérdés csak az, mennyi idő alatt fog mindez beérni. A cél ugyanis (többek között) az lenne, hogy a károsanyag-kibocsátás zéró legyen az utakon, ezzel pedig jelentős mértékben tehermentesíthetné a forgalom a környezetet. A jelek szerint egyelőre ez még várat magára.

A napokban a Statista készített egy remek infografikát arról, hogyan is áll – Amerikában – az elektromos autók eladása a hagyományos piaci szereplőkhöz képest. A 2016-os összesített adatok szerint az Egyesült Államokban 159 139 elektromos autót adtak el, míg a belső égésű motorral szerelt változatból 17 465 000 darab fogyott. Vagyis az autóeladások alig 0,9 százalékát tették ki az elektromos autók.

Hogy a dolog mégse legyen olyan szomorú, azért érdemes megjegyezni, hogy ez a nagyjából 160 ezres eladott ev-szám azt is jelenti, hogy a 2015-ös adatokhoz képest 37 százalékkal nőtt a piac. Kérdés persze, hogy Donald Trump alatt hogyan változik majd ez a szám, az új amerikai elnök szkepticizmusa a globális felmelegedéssel szemben ugyanis könnyen azt jelentheti, hogy elveszi a különböző adókedvezményeket az elektromos autókat vásárlók elől.

Forrás: hvg.hu