Jöhet az újabb rezsicsökkentés

Share Button
Újabb rezsicsökkentésre készül a kormány. Seszták Miklós fejlesztési miniszter – akir?l kormányzati körökben azt mondják, hogy Orbán Viktor bizalmi emberévé kezdi kin?ni magát – a Figyel?nek adott interjúban arról beszélt, hogy minden döntés, ami az energiaipari stratégia megalkotása során megszületik, a rezsicsökkentés eddigi eredményeinek meg?rzését szolgálja.

A miniszter lát lehet?séget újabb rezsicsökkentésre is, de annak mértékér?l nem kívánt nyilatkozni. Mint mondta, ez az uniós kötelezettségszegési eljárás kimenetelét?l, a várható gázáraktól függ, valamint attól, hogy az állami energiaportfolióval elérhet? jobb szinergiák mekkora javulást eredményeznek a költséghatékonyságban. A stratégia egyik kulcskérdése, hogy hol lesz az ENKSZ helye, szerepe – árulta el. A nagy cél az, hogy 2018-tól közel ötmillió fogyasztó egyetlen közüzemi számláról értesüljön a rezsivel kapcsolatos kiadásairól. Az interjúban beszélt a Miniszterelnökségt?l az NFM-hez került pénzügyi szolgáltatói világról (Posta, MFB) is. Elmondta, hogy várhatók személycserék e körben, de ezekre „nem a stratégiából levezethet?en” kerül majd sor. A cégek alaptevékenysége nem fog változni, ezeket nem érinti a tervezési szakaszban lév?, szeptember 15-ig elkészül? stratégia.

A fejlesztési miniszter szerint nincs Seszták-Lázár háború. „Ez soha nem volt csata, most sincs köztünk csata” – reagált az ezzel kapcsolatos felvetésekre (amelyek az el?bb említett céges átrendez?désb?l olvasták ki az érdekellentétet a tárcavezet?k között. A Miniszterelnökséget vezet? minisztert egyébként vendégül látta kisvárdai otthonában Seszták.

Egyel?re megmarad a személyszállítás a Déli pályaudvaron, viszont elkerülnek onnan a MÁV tevékenységével közvetlenül össze nem függ? tevékenységek, mint például a raktározás – ismertette az els? gazdasági kabinetülésen született döntéseket. Három fontos fejlesztési projekt indul el: a Kelenföldi pályaudvar b?vítése, valamint a Keleti és a Nyugati pályaudvarok rekonstrukciója. Kelenföld esetében a 4-es metróval kapcsolatos kötelezettségvállalásunk miatt van szükség a fejlesztésre, valamint „részben a várhatóan épül? nagykórház miatt”.

Az interjúban a miniszter beszélt továbbá egy új budapesti központú légitársaság lehet?ségér?l, az autópálya-fejlesztések „leállításának” hátterér?l, illetve Rogán Antal feltalálói vénájáról.

Forrás: figyelo.hu