Kínában akkor is zöld áramot venne a lakosság, ha az többletköltségekkel járna

Share Button

Egy brit közvélemény-kutató cég egy aktuális vizsgálata szerint a Kínában él? – a kutatásban részt vett – városlakók megdöbbent? többsége hajlandó valamilyen módon támogatni a megújulóenergetikát. Kelet-Ázsia legnagyobb országában rendkívüli mérték? a légszennyezettség. A WHO környezetvéd? szervezet szerint az egészségügyi határérték negyvenszeresét is elérik a leveg?ben található szennyez? anyagok a kínai nagyvárosokban.

A felmérést az Ipsos Mori, brit közvélemény-kutató vállalat készítette, a felmérés során pedig 3000 kínai városlakót kérdeztek arról, hogy hajlandóak lennének-e többet fizetni az olyan elektromos áramért, amit megújuló energiaforrások felhasználásával állítottak el??

A válaszadók 97,6 százaléka állította azt, hogy a jöv?ben tiszta energiát szeretne fogyasztani. Ezek közül 90 százalékuk pedig képes lenne többet is fizetni azért, hogy a fenntartható fejl?dés érdekében megújuló energiaforrásokból el?állított elektromos energiát használhassanak. Ennek oka alapvet?en a rendkívüli légszennyezettség. A WHO adatai szerint a kínai nagyvárosokban negyvenszer több a leveg?ben található szennyez? anyagok mennyisége, mint az egészségügyi határérték.

Sanghaji napfelkelte, amit a városlakók nehezen észlelnek a szmog miatt

Sanghaji napfelkelte, amit a városlakók nehezen észlelnek a szmog miatt

A korábban legnagyobb légszennyez? ország mára a legnagyobb megújulóenergetikai befektet?vé n?tte ki magát. A kiugró eredményekért a távol-keleti ország energetikaiparának alig öt év alatt lezajló változása felel, amelynek következtében megel?zte az addigi legnagyobb megújulóenergetikai befektet?t, az Európai Uniót. Kelet-Ázsia legnagyobb országa 101,2 milliárd dolláros költésével, 2015-ben kétszer annyit költött megújulóenergetikai beruházásokra, mint az EU.

Az ázsiai energetikaipar fejl?désének mértéke tovább növekedhet a közeljöv?ben épül? új szél- és napenergia er?m?vek építésének köszönhet?en. Csak a széler?m?vek piacán világszerte 8 százalékos növekedés várható 2020-ig.

Kína az elektromos autók iparában is lát fantáziát. A fenntartható fejl?dés érdekében tett lépések közé sorolható, hogy 2015-ben 450.000 elektromos autót értékesítettek Kínában, a Nemzetközi Energiaszövetség adatai szerint pedig a szén-dioxid-kibocsátásának mértéke 1,5 százalékkal csökkent.

Forrás: smartinvest.hu