Lakossági energiahatékonysági termékek piacának felmérése és vásárlói attitűdök feltérképezése

Share Button

A magyarok 41 százaléka végzett az elmúlt 5 évben energiahatékonysági beruházást, és negyedük tervezi azt a következő 5 évben, derül ki a Magyar Energiahatékonysági Intézet friss kutatásából. A vidéki családi házban élők számára a legfontosabb az energiahatékonyság javítása, de eltér a felújítók attitűdje az egyes energiahatékonysági termékek kapcsán. A kutatás a lakossági energiahatékonysági termékek piacának felmérésére és vásárlói attitűdök feltérképezésére irányult. A felmérés az elmúlt öt év lakossági beruházásait, valamint a közeljövő beruházási terveit vizsgálta. Az elemzés alapján becslés készült arról is, hogy mekkora méretű piacot jelentenek a lakossági energiahatékonysági korszerűsítés főbb elemei Magyarországon, illetve milyen mértékű beruházási szándékot látunk a következő 5 évben. Az adatfelvétel 2016. október közepén zajlott, összesen 2507 interjú rögzítésével, mely 3,88 millió háztartás véleményét tükrözi. A minta regionálisan, a település típusa és a háztartások mérete szerint országosan reprezentatív. Nagyon érdekes, helyenként meglepő és jól hasznosítható információkat kaptunk mind a piacméretre termékcsoportonként (nyílászárók, gépészeti termékek, szigetelő piac) együttvéve, mind az energiahatékonysági termékekkel kapcsolatos attitűdre vonatkozóan. A kutatás eredményeinek bemutatása 2016. december közepén lesz, nyilvános sajtótájékoztató keretében. A részletes kutatási jelentés nem nyilvános, de a MEHI-nél elérhető. http://mehi.hu/elerhetoseg