Magyar fejlesztés? és gyártású tölt?t avattak az elektromos autók számára szervezett túra budapesti állomásán.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az átadáskor kiemelte, hogy a tölt? els? darabja lehet egy hamarosan kiépül? hálózatnak, amire egyre nagyobb szükség mutatkozik, hiszen az ilyen hajtásláncú járm?vek ára egyre versenyképesebb.
Magyarországon zöld rendszámmal szerelt autóval több nagyvárosban, így Budapesten, Debrecenben, Zalaegerszegen ingyenesen lehet parkolni. Emellett nem kell regisztrációs adót és cégautóadót fizetni utánuk, valamint a vállalkozások visszaigényelhetik az áfát a tölt?állomás által felhasznált energia után.
Mészáros Csaba, az evopro csoport elnök-tulajdonosa elmondta, hogy a most átadott villámtölt? egy autót 15-20 perc alatt tölt fel egy járm?vet. A fejlesztés magyar összefogás eredménye, tíz magyar kis- és középvállalkozás a Budapesti M?szaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel együtt dolgozott rajta mintegy 2 évig. Mint mondta, ez újabb bizonyítéka, hogy a magyar ipar nemcsak beszállítóként, hanem a termékfejlesztésben is részt vesz egy kialakulóban lév? új iparág terjesztésében.
A Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke elmondta, hogy az elektromos autók árának 40-50 százalékát kitev? akkumulátorok költsége 2020 utánra jelent?sen lecsökkenhet. Amíg 2008-ban 1000 dollárba került egy kilowattóra akkumulátor technológia, 2020-ra akár 100 dollárra is eshet az ára, amivel tovább csökkenhet majd az elektromos gépjárm?vek ára.
A 80edays névre keresztelt, 80 napig tartó földkerül? túra Barcelonából indult június 16-án, és ott is ér véget szeptember 4-én. A magyar csapatot szállító 600 kilométeres hatótávú busz részvétele igazán példaérték? a túrán, mivel elektromos busz még nem kerülte meg a Földet.
Forrás: vezess.hu