Máris a billenőpontig jutott Ausztrália

Share Button

A Föld másik oldalán épp csak, hogy meghirdették az energetikai new dealt, a csatába legutoljára érkez?, háztartási méret? akkumulátorok máris a feje tetejére állíthatják a hálózatok szükségességér?l vallott nézeteket.

Az idei év inflexiós pont Ausztráliában, a háztartási méret? akkumulátorok piacán – állította Simon Hackett a Reneweconomynak. Az energiatároló rendszerekre szakosodott Redflow ügyvezet? elnöke szerint soha korábban ekkora vev?i érdekl?dés nem volt még a energiatároló piacon, mint 2016-ban.

A piaci robbanás ráadásul még csak most jön, és komolyabb változásokat idéz majd el?, mint azt bárki gondolná – mondta Hackett. Már csak emiatt is bizakodó azzal kapcsolatban, hogy a cégük által most elkészített, 10 kWh-s méret? ZCell energiatároló sikeres lesz-e a piacon. A Redflow-gyártmány különlegessége, hogy a ma szokásos lítium-ionos rendszerekt?l eltér?en a ZCell cinket és brómot használ alapanyagul. Ez a párosítás az akkumulátor kalibrálhatóságában, formájában, méretében (és ennél fogva az esztétikájában) is újat hoz a kínálatban.

Ott, ahol a szerepl?k is, a gyártmányok köre is meglehet?sen gyorsan b?vül, mert a Tesla után érkez? legnagyobb gyártókat (mint a hazánk felé is visszakacsintó Samsung, a kifejezetten az ausztrál piacot becélzó Panasonicvagy a Daimler most már a kis- és közepes méret? gyártók is követik – legutóbb például az amerikai Emphase jelentette be, hogy csak Ausztráliában 12-15 ezer moduláris akkutárolót visz a piacra.)

A Redflow készüléke azonban – rendeltetését tekintve–- olyan területeken lesz a leginkább nyer?, ahol a t?zállósága felértékel?dik (A farmergazdaságokra épül? ausztrál vidéken, de például a benzinkutakon is.)

Hackett amúgy maga is igazi megszállottja az akkumulátoros energiatárolási rendszerépítésnek: 2010-ben összeállított egy olyan 20 kWh-s, ólom-savas akkumulátorokból álló rendszert, melyet a 10 kW-os napenergia-rendszere háttértárolójaként használt, az se érdekelte, hogy az nem csak mai szemmel nézve volt böszme és csúnya, és annak is volt haszna szerinte, hogy az a projekt – mivel úgy 100.000 dollárjába került – üzletileg sem bizonyult rentábilisnak. Azóta ugyanis gyakorlatilag alig-alig használnak áramot a hálózatról.

Úgy látja, hogy még nincs itt az ideje teljesen önellátásról beszélni, de azt komoly eredményként könyveli el, hogy egy-egy napsütéses napon csak 5 százaléknyi hálózati áramot használnak, es?s id?ben „meg egy kicsit többet”.
Arról, hogy ha a sziget üzemmód nem is, a jelent?s hálózati áramvételezés-csökkentésre meddig kell várnunk, itt talál egy hosszabb összefoglalót. Ami pedig az autóvásárlást illeti: el kell fogadnia, hogy lassan tényleg eljutunk odáig, hogy Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei.

A ZCell iránti érdekl?dés fokozódik; még úgy is, hogy a szoftveresen is meger?sített, a le-feltöltési ciklusok optimalizálásra is nagy figyelmet fordító gyártó egyáltalán nem kínálja olcsón az új portékáját.

Érdemes visszaidézni: 2014-ben egy 5 kWh-s otthoni akkumulátor beszerzése és rendszerbe építése úgy 23 ezer dollárba került, de azt is, hogy a termék megjelenése el?tt még a The Guardiannál is nagy sztori lett abból, ohgy egy férfi New Jersey-ben a saját háza tetején megtermelt áramot egy, a Tesla S modellekb?l kiszerelt akkucellákból épített rendszerben tárolta el – ami akkor több mint 20 ezer dollárjába került. Ehhez képest a Tesla Powerpackja és Powewallja tényleg sokkal közelebb lépett a megtérülési limithez.

Forrás: hvg.hu

B?vebben