Jobb a német autógyártóban bízni, mint a magyar áramszolgáltatóban.
Röviden – BMW i3 REx | |
---|---|
Mi ez? | Kis villanyautó hatótávnövelő robogómotorral. |
Mi tud? | Megduplázni a sima elektromos változat által megtehető út hosszát. |
Mibe kerül? | Amennyibe egy másfélszer ekkora luxus-BMW. |
Kinek jó? | Környezettudatos városlakóknak dizájnmániával. |
Langymeleg szombat délután volt, mindössze 2 kilométerre elegendő elektronnal az akksicsomagban csatlakoztattam az i3-at a lakásunktól 200 méterre álló töltőre a Városligetben. Másnap reggel vidékre indulunk a nagyihoz, éjszaka majd pont megszívja magát, gondoltam, minden szép és jó.
Lett volna.
Hiába hívtam az oszlopon olvasható telefonszámot a rendszer aktiválásához, csak nem vette fel senki az ELMŰ-nél, pedig sokszor töltöttem már itt különböző villanyosokat és hibrideket, mindig működött. A legutóbbi óta ráadásul bővült a lehetőségek sora, az e-kWh nevű applikációval is működik. Vagy a 238-1888 felhívásával. Mivel párnapos céges telefon lapult a zsebemben, még nem töltöttem le az appot, meg amúgy sem két kattintás az, e-mailt kell írni a toltesreg@elmu.hu-ra, majd a válaszukra adatokat küldeni, jelszót kérni stb., őrület, de ez 2016-ban nem ötperces procedúra. Szombaton ilyentájt teljesen kizárt a letöltése, marad a hívás.
Másodszorra semmi.
Harmadszorra semmi.
Már kívülről fújtam az automata szövegét, ami felajánlott egy másik számot arra az esetre, ha valami problémám akadt, és még egyet, ha kérdésem van az elektromos autózásról. Próbáltam, szombaton persze ezek is halottak.
Lassan leesett, hogy bár az oszlopra egyáltalán nincs ráírva, az automata pedig szót sem ejt róla, elektromos autót tölteni erről az ELMŰ-oszlopról telefonhívásra csak hétköznap 8 és 16 óra között lehet. Pénteken 16 órától hétfő 8-ig nem.
Mivel a negyediken lakunk, máshol nem tudtam áramot vételezni, ám az áramszolgáltató mégsem tudott megszívatni. Az akksik kiszáradtak ugyan a BMW elektromos autójában, fogtam magam, hazagurultam, majd másnap reggel simán elindult a család a 160 kilométeres útra. Merthogy az ELMŰ helyett a BMW feltöltötte saját magát.
Forrás: vezess.hu