Mégsem megfizethetetlen az elektromos autó?

Share Button

A Magyar Elektromobilitás Szövetség és a Nissan LEAF tavaly megkezdett forgalmazása óta az import?rrel együttm?köd? finanszírozó összefogásában olyan operatív lízing konstrukció került kidolgozásra a Nissan LEAF-re, amelynek havidíja egy dízelmotoros alsó-középkategóriás autó díjához mérhet?, és havi 2000 km megtétele esetén a két autó üzemanyagköltséggel együtt számolt havi költsége már azonos szintre kerül. 

„Számításainkból egyértelm?en kiderül, hogy nagy futásteljesítmény esetén a karbantartási díjakat is figyelembe véve, egy kisebb vállalkozás számára akár évi 60 ezer forinttal kevesebbe kerülhet egy Nissan LEAF, mint a dízelmotorral szerelt hagyományos modell. Ráadásul egyes városokban, melyek száma folyamatosan b?vül, elektromos autóval ingyen parkolhatunk, amivel akár további évi 50 ezer forintot takaríthat meg a Nissan LEAF tulajdonosa. Ez azt jelenti, hogy egy cég, amely 10 LEAF-et üzemeltet a gépkocsiparkjában évente 1,1 millió forint megtakarítást is elérhet” – mondta Gürtler Miklós, a Business Lease Hungary kereskedelmi igazgatója.

Ha az elektromos autók tölt?hálózata tovább b?vül Budapesten és más nagyvárosokban, akkor az elektromos autók töltése a jöv?ben már nem jelenthet problémát. Ennek a fejlesztési folyamatnak a következ?, meghatározó lépése lehet a Nemzetgazdasági Minisztérium által márciusban meghirdetett Jedlik Ányos terv, amely nem csak az elektromos járm?vek és tölt?állomásaik számának fejlesztését t?zi ki célul, de annak a teljes informatikai, fizetési és közlekedési infrastruktúrának a kialakítását is, amely egy elektromos közlekedést komolyan gondoló ország számára kiemelked? fontosságú.

B?vebben: portfolio.hu/

Forrás: portfolio.hu/