Milyen egy igazi passzívház belülről?

Share Button

Energiahatékonyság – Az Új Széchenyi Tervben jöv?re nem jut pénz a magánlakásokra

Idén további 1, 6milliárd forintot fordít a kormány az el?z? kabinet alatt nyertesnek nyilvánított, ám forrás híján ki nem fizetett panellakások energetikai felújításának támogatására – szögezte le Bencsik János klíma- és energiaügyi államtitkár a CEP Clean Energy & Passive House Expo nev? rendezvényen.

A családi házak utólagos...

A családi házak utólagos h?szigetelésének támogatására nincs állami forrás Reviczky Zsolt

Ebb?l a – Zöld Beruházási Rendszernek (ZBR) nevezett, kvótaértékesítésekb?l származó – forrásból további 3200 panellakás számára válnak a (jórészt már megvalósult) munkák kifizethet?vé. Emlékeztetett, hogy az év elején a kabinet 13,2 milliárdot fordított ugyanerre a célra, ami 23 500 lakásnak megfelel? épület renoválását tette lehet?vé.

A hagyományos, illetve új építés? társasházak számára augusztusban írtak ki 1,6 milliárd forint értékben energahatékonysági pályázatot. (Ezt az igényl?k három nap alatt kimerítették.) Most október 25-t?l pedig családi, illetve kis társasházak számára biztosítanak 2,97 milliárdot napkollektoros rendszerek telepítésére. El?adása szerint idén további pályázatok várhatók az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) ZBR rendszerén keresztül, melyre – döntésekt?l függ?en – 7-8 milliárd forint állhat rendelkezésre.

Az ÚSZT-n belül eredetileg csak közintézmények és cégek igényelhettek energiatakarékossági támogatást, mégpedig a Környezet- és Energia Operatív Program (KEOP) keretében. Az ÚSZT mögött álló EU ilyen típusú forrásaiból ugyanis magánszemélyek nem részesülhetnek. Itt 2010 júniusa óta 54 milliárd forintot ítéltek meg a pályázók számára, ami 93 milliárd forintos beruházást indított el. (Vagyis az állami támogatás átlagos aránya közel 60 százalékra rúgott.) Ebb?l 32 mil liárdot közintézmények kaptak, 14 milliárdot pedig kis- és középvállalkozások.

Ezen túlmen?en felhívta a figyelmet az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmusok által biztosított 40 milliárdos energiahatékonysági keretre. Ebb?l környezetvédelemre – ezen belül zöldipari innovációra, energiahatékonyságra, megújuló energiára és éghajlatváltozási alkalmazkodásra – 12 milliárd forint fordítható.

Közölte: a ZBR ez év végére gyakorlatilag kiürül. A források megteremtésére ugyanakkor minden er?feszítést megtesznek. Az ÚSZT forrásai jöv?re újra megnyílnak. Ebb?l a kormány els?sorban közintézmények, önkormányzatok, egyházak, illetve kisés középvállalkozások épületeinek felújítását támogatná. Ide kapcsolódóan folytatódna a távh?rendszerek felújítása, megújuló energiás átalakítása is. Szükségesnek tartják egy állami tulajdonú, a felújítások révén elért megtakarítást hasznosító úgynevezett ESCO-cégmegalapítását is. Ez alapvet?en közintézmények körében végezne felújításokat, melynek haszna az államnál, illetve önkormányzatoknál jelentkezne.

Leszögezte: egyre inkább tudatosítani szükséges, hogy az épületek energetikai tulajdonságait bemutató tanúsítás elkészítése jöv?re már nemcsak a közintézmények és a cégek, hanem a magánlakások tulajdonosai számára is kötelez?vé válik.

forrás:nol.hu

Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járm?csodákat és m?szaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon, melyen 1 prototípus járm?vel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járm?ipari zöldítés terén.

A kiállításon az Alternatív Hajtású Járm?sport Szövetség (AHJSZ) folytatja a tavaly útjára indított kezdeményezést az elektromos tölt?állomás táblák európai egységesítésével kapcsolatban.

A magyar standon két magyarországi verseny is képviselteti magát: a nagy múltra visszatekint? gy?ri Széchenyi Futam és az idén életre hívott, Budapest történelmi belvárosában megszervezett MVM Energia 2.0 Futam. A szervez?knek a szakkiállítás lehet?séget ad arra, hogy a rendezvényeket nemzetközi szinten is népszer?sítsék, és külföldi résztvev?ket toborozzanak a magyarországi versenyekre, ezzel is serkentve a hazai fejlesztéseket.

Ahogy az a kiállításon is látható, a fejlesztés nem állt meg a Willisits Mérnökiroda Kft-nél. A

villany-smartVillamosított Smart

villamosított SMART városi kisautó látványos, a m?szaki részleteket testközelben bemutató, állított példánya vonzza az érdekl?d?ket. A járm? hasát csodálhatja a közönség, valamint a piros-króm beltér jelzi, hogy min?ségi átalakításról van szó. A saját fejlesztés? elektromos hajtásrendszer és kiegészít? berendezései hamarosan megvásárolhatóak lesznek, illetve a komplett autó is termékké érett. A konstrukció el?nye az egyszer? és relatív olcsó megvalósítás, ugyanakkor a használtautó “újrahasznosítása” – az ún. “reuse” – is a piaci startégia része. A járm?hajtás mellett az Intermotor Kft. elektromos BLDC hajómotorjai is megtekinthet?ek, és a régióban oly népszer? tavi hajózás szerelmeseinek ad lehet?séget a magyar céggel történ? megismerkedésre.

Az ElectroAuto els? alkalommal vesz részt a közös magyar standon, felvonultatva termékpalettájának legújabb darabját, egy elektromos terepjárót. Egy olyan járm?vet, mely napelem segítségével, “zöld energiával” is feltölthet?. Az autó igazi újdonsága – melyet minden látogató megcsodálhat -, hogy álló helyzetben a napelem felülete megduplázható, ezáltal felére csökken a járm? akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges id?.
A járm? szériagyártásra érett és a közúti forgalomban történ? részvételhez szükséges engedélyekkel rendelkezik. A cég gyártmánypalettáján szerepelnek még személy-, teher- és vendéglátó autók, illetve egyedi megrendelésre gyártott, saját fejlesztés? felépítmények és járm?vek is.

elektromos-terepjaroElektromos terepjáró

Az Electraplan Kft. innovatív akkumulátortölt? berendezését mutatja be, amely különböz? akkumulátorfajták feltöltésére is alkalmas: ólomzselés, nikkel-kadmium akkumulátor, valamint lítium-ion, és lítium-polimer akkumulátor. Ezen szabadalmaztatott töltési metódus lehet?vé teszi, hogy különböz? akkumulátorokat akár 15-18 perc alatt feltöltsünk, ami az elektromos járm?vek piacán új lehet?ségeket nyit. A cég bemutatja továbbá szabadalmaztatott intelligens akkumulátor-csomagját, amely aktív kiegyenlítéssel rendelkezik a töltés és kisütés folyamán is. Ezen rendszer használatával az akkumulátorok élettartama megnövekszik és az elektromos járm?vek hatótávolsága az évek el?rehaladtával megtartható.
A rendezvény nagyszer? lehet?séget biztosít a résztvev?knek kapcsolatépítésre, új technológiák megismerésére, a piac feltérképezésére és szakmai egyeztetések lefolytatására.

forrás: autosforum.hu

Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járm?csodákat és m?szaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást,
az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon,
melyen 1 prototípus járm?vel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járm?ipari zöldítés terén.

A kiállításon az Alternatív Hajtású Járm?sport Szövetség (AHJSZ) folytatja a tavaly útjára indított kezdeményezést az elektromos tölt?állomás táblák európai egységesítésével kapcsolatban.

A magyar standon két magyarországi verseny is képviselteti magát: a nagy múltra visszatekint? gy?ri Széchenyi Futam és az idén életre hívott, Budapest történelmi belvárosában megszervezett MVM Energia 2.0 Futam. A szervez?knek a szakkiállítás lehet?séget ad arra, hogy a rendezvényeket nemzetközi szinten is népszer?sítsék, és külföldi résztvev?ket toborozzanak a magyarországi versenyekre, ezzel is serkentve a hazai fejlesztéseket.

Ahogy az a kiállításon is látható, a fejlesztés nem állt meg a Willisits Mérnökiroda Kft-nél. A

villany-smartVillamosított Smart

villamosított SMART városi kisautó látványos, a m?szaki részleteket testközelben bemutató, állított példánya vonzza az érdekl?d?ket. A járm? hasát csodálhatja a közönség, valamint a piros-króm beltér jelzi, hogy min?ségi átalakításról van szó. A saját fejlesztés? elektromos hajtásrendszer és kiegészít? berendezései hamarosan megvásárolhatóak lesznek, illetve a komplett autó is termékké érett. A konstrukció el?nye az egyszer? és relatív olcsó megvalósítás, ugyanakkor a használtautó “újrahasznosítása” – az ún. “reuse” – is a piaci startégia része. A járm?hajtás mellett az Intermotor Kft. elektromos BLDC hajómotorjai is megtekinthet?ek, és a régióban oly népszer? tavi hajózás szerelmeseinek ad lehet?séget a magyar céggel történ? megismerkedésre.

Az ElectroAuto els? alkalommal vesz részt a közös magyar standon, felvonultatva termékpalettájának legújabb darabját, egy elektromos terepjárót. Egy olyan járm?vet, mely napelem segítségével, “zöld energiával” is feltölthet?. Az autó igazi újdonsága – melyet minden látogató megcsodálhat -, hogy álló helyzetben a napelem felülete megduplázható, ezáltal felére csökken a járm? akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges id?.
A járm? szériagyártásra érett és a közúti forgalomban történ? részvételhez szükséges engedélyekkel rendelkezik. A cég gyártmánypalettáján szerepelnek még személy-, teher- és vendéglátó autók, illetve egyedi megrendelésre gyártott, saját fejlesztés? felépítmények és járm?vek is.

elektromos-terepjaroElektromos terepjáró

Az Electraplan Kft. innovatív akkumulátortölt? berendezését mutatja be, amely különböz? akkumulátorfajták feltöltésére is alkalmas: ólomzselés, nikkel-kadmium akkumulátor, valamint lítium-ion, és lítium-polimer akkumulátor. Ezen szabadalmaztatott töltési metódus lehet?vé teszi, hogy különböz? akkumulátorokat akár 15-18 perc alatt feltöltsünk, ami az elektromos járm?vek piacán új lehet?ségeket nyit. A cég bemutatja továbbá szabadalmaztatott intelligens akkumulátor-csomagját, amely aktív kiegyenlítéssel rendelkezik a töltés és kisütés folyamán is. Ezen rendszer használatával az akkumulátorok élettartama megnövekszik és az elektromos járm?vek hatótávolsága az évek el?rehaladtával megtartható.
A rendezvény nagyszer? lehet?séget biztosít a résztvev?knek kapcsolatépítésre, új technológiák megismerésére, a piac feltérképezésére és szakmai egyeztetések lefolytatására.

forrás: autosforum.hu
A Fórumon az állami és az üzleti szféra képvisel?i osztják meg egymással a zöldgazdaság fejlesztésével, a megújuló energiák támogatásával, valamint az alacsony szén-dioxid kibocsátású beruházásokkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A találkozó els?dleges célja, hogy segítse a kapcsolatfelvételt a nyugat-európai beruházók és a közép-kelet-európai országok képvisel?i között. A rendezvényen felszólal Gregory Barker, az Egyesült Királyság energia- és klímaügyért felel?s minisztere és Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter is. Nemzeti Fejlesztési MinisztériumKommunikációs F?osztály

szerz?: OS, forrás: MTI
A Fórumon az állami és az üzleti szféra képvisel?i osztják meg egymással a zöldgazdaság fejlesztésével, a megújuló energiák támogatásával,
valamint az alacsony szén-dioxid kibocsátású beruházásokkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A találkozó els?dleges célja, hogy segítse a kapcsolatfelvételt a nyugat-európai beruházók és a közép-kelet-európai országok képvisel?i között. A rendezvényen felszólal Gregory Barker, az Egyesült Királyság energia- és klímaügyért felel?s minisztere és Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter is. Nemzeti Fejlesztési MinisztériumKommunikációs F?osztály

szerz?: OS, forrás: MTI

Az Új Széchenyi Terven belüli Zöld Beruházási Rendszer (ZBR) napkollektor pályázata kedden indul és december utolsó napjáig tart – olvasható a zbr.kormany.hu honlapon.

    A pályázat el?bb is lezárulhat, ha elfogy az e célra rendelkezésre álló 2,97 milliárd forint.
    A pályázaton lakástulajdonosok vehetnek részt, függetlenül attól, hogy a lakásuk milyen technológiával épült. A családi ház tulajdonosok mellett a legfeljebb 12 lakásos társasházak is pályázhatnak, de csak akkor, ha minden tulajdonos részt vesz abban.
    Egy napkollektoros melegvízkészít? rendszer telepítésére a költségek fele, de maximum 800 ezer forintos vissza nem térítend? állami támogatás jár.
    A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye szerint a pályázat nyertesei – a tárca megbízásából és az ÉMI Nonprofit Kft. szakmai felügyelete mellett m?köd? – http://kivitelezok.emi.hu oldalon keresztül elérhet? adatbázisból tudják kiválasztani a számukra megfelel? szakkivitelez?t.

Forrás: MTI

Milyen egy igazi passzívház? Hogy lehetnek minimális f?téssel – esetenként anélkül – kellemes szobah?mérséklet?ek a helyiségek? Hogyan lehet állandóan friss a leveg? anélkül,
hogy kitárnánk az ablakokat? Miért nincs egyetlen radiátor sem a házban? Elhiszi, hogy az épület nem látszik passzívháznak, mégis az? Szeretne ön is nagyságrendekkel kevesebbet költeni a rezsire? Kíváncsi arra, mennyiért, hogyan épül meg egy passzívház, esetleg valóban energiahatékony lakásfelújítást tervez, s ehhez megfelel? – tapasztalt – szakembereket keres?

Megannyi kérdés, amelyekre hamarosan bárki választ kaphat él?ben, mégpedig passzívház tervezésben, kivitelezésben járatos szakemberekt?l, s az elégedett tulajdonosoktól. 2011. november 11-13. között. Magyarországon is látogatható lesz a hazánkban megépült, min?sített passzívházak egy része. Ha teheti, csatlakozzon! A Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok hazai programjait a az esemény weboldalán találják az érdekl?d?k.

Kivitelezésük alig kerül többe, mint a hagyományos épületeké

A passzívházak a hagyományos építés? ingatlanokhoz viszonyítva 80-95 százalék energiát takarítanak meg, kivitelezésük pedig alig kerül többe, mint a hagyományos épületeké. Az els? passzívház a németországi Darmstadtban valósult meg húsz évvel ezel?tt. Európában már 32 ezer passzívház épült közel 14 millió négyzetméter hasznos alapterülettel. Ezek a passzívházak évente 175 millió euró energiaköltséget és 200 ezer tonna széndioxid-kibocsátást takarítanak meg.

Hazánkban az els?, a német Passivhaus Institutmin?sítési eljárása alapján min?sített passzív családi házat 2009-ben adták át a Pest megyei Szadán. Az azóta eltelt két évben újabb és újabb lakóingatlanok épültek passzívház min?ségben az ország különböz? pontjain, a magyar passzívház-állomány lassan, de folyamatosan b?vül.

A Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok ötlete a német Passzívház Szövetségt?l – IG Passivhaus – származik. Németországban már 8. alkalommal hirdetik meg a rendezvényt, amelynek célja, hogy „elérhet? közelségbe” hozza az érdekl?d?k számára az energiahatékony épületeket: ilyenkor jónéhány passzívházat kinyitnak a látogatók el?tt. A tervezésben, kivitelezésben közrem?köd?k, illetve maguk a tulajdonosok kalauzolják végig az épületekben a vendégeket, s adnak választ a felmerül? kérdésekre laikusoknak, szakmabelieknek egyaránt.

Hazánk harmadszor csatlakozik a Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok programjaihoz a Passzívházépít?k Országos Szövetsége (PAOSZ) kezdeményezésére és szervezésében. A 2009-es és a tavalyi passzívház-látogatás népszer?sége egyértelm?vé tette, hogy hazánkban is van igény erre a rendezvényre. A 2011. november 11-13. között látogatható magyar passzívházak köre folyamatosan b?vül, a programról a rendezvény weboldalánminden lényeges információt megtalálnak az érdekl?d?k.

Az érdekl?d?knek lehet?ségük nyílik saját szemükkel megtekinteni egy valódi passzívházat: Gödöll?n november 11-én, 16:00-18:00, Mosonmagyaróváron és Dunakeszin november 12-én, Tény?n pedig 13-án, 10 és 14 óra között van lehet?ség belülr?l is megcsodálni az energiatakarékos épületet. Budapest több pontján, Budaörsön, valamint Kiskunfélegyházán és Diósdon is van megtekinthet? passzívház. A látogatásokra el?zetes regisztráció szükséges, amelyet megtehet ide kattintva.

forrás: 168ora.hu

Vélemény, hozzászólás?