Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

Milyen egy igazi passzívház belülről?

Share Button

Energiahatékonyság – Az Új Széchenyi Tervben jöv?re nem jut pénz a magánlakásokra

Idén további 1, sick prostate 6milliárd forintot fordít a kormány az el?z? kabinet alatt nyertesnek nyilvánított, ám forrás híján ki nem fizetett panellakások energetikai felújításának támogatására – szögezte le Bencsik János klíma- és energiaügyi államtitkár a CEP Clean Energy & Passive House Expo nev? rendezvényen.

A családi házak utólagos...

A családi házak utólagos h?szigetelésének támogatására nincs állami forrás Reviczky Zsolt

Ebb?l a – Zöld Beruházási Rendszernek (ZBR) nevezett, kvótaértékesítésekb?l származó – forrásból további 3200 panellakás számára válnak a (jórészt már megvalósult) munkák kifizethet?vé. Emlékeztetett, hogy az év elején a kabinet 13,2 milliárdot fordított ugyanerre a célra, ami 23 500 lakásnak megfelel? épület renoválását tette lehet?vé.

A hagyományos, illetve új építés? társasházak számára augusztusban írtak ki 1,6 milliárd forint értékben energahatékonysági pályázatot. (Ezt az igényl?k három nap alatt kimerítették.) Most október 25-t?l pedig családi, illetve kis társasházak számára biztosítanak 2,97 milliárdot napkollektoros rendszerek telepítésére. El?adása szerint idén további pályázatok várhatók az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) ZBR rendszerén keresztül, melyre – döntésekt?l függ?en – 7-8 milliárd forint állhat rendelkezésre.

Az ÚSZT-n belül eredetileg csak közintézmények és cégek igényelhettek energiatakarékossági támogatást, mégpedig a Környezet- és Energia Operatív Program (KEOP) keretében. Az ÚSZT mögött álló EU ilyen típusú forrásaiból ugyanis magánszemélyek nem részesülhetnek. Itt 2010 júniusa óta 54 milliárd forintot ítéltek meg a pályázók számára, ami 93 milliárd forintos beruházást indított el. (Vagyis az állami támogatás átlagos aránya közel 60 százalékra rúgott.) Ebb?l 32 mil liárdot közintézmények kaptak, 14 milliárdot pedig kis- és középvállalkozások.

Ezen túlmen?en felhívta a figyelmet az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmusok által biztosított 40 milliárdos energiahatékonysági keretre. Ebb?l környezetvédelemre – ezen belül zöldipari innovációra, energiahatékonyságra, megújuló energiára és éghajlatváltozási alkalmazkodásra – 12 milliárd forint fordítható.

Közölte: a ZBR ez év végére gyakorlatilag kiürül. A források megteremtésére ugyanakkor minden er?feszítést megtesznek. Az ÚSZT forrásai jöv?re újra megnyílnak. Ebb?l a kormány els?sorban közintézmények, önkormányzatok, egyházak, illetve kisés középvállalkozások épületeinek felújítását támogatná. Ide kapcsolódóan folytatódna a távh?rendszerek felújítása, megújuló energiás átalakítása is. Szükségesnek tartják egy állami tulajdonú, a felújítások révén elért megtakarítást hasznosító úgynevezett ESCO-cégmegalapítását is. Ez alapvet?en közintézmények körében végezne felújításokat, melynek haszna az államnál, illetve önkormányzatoknál jelentkezne.

Leszögezte: egyre inkább tudatosítani szükséges, hogy az épületek energetikai tulajdonságait bemutató tanúsítás elkészítése jöv?re már nemcsak a közintézmények és a cégek, hanem a magánlakások tulajdonosai számára is kötelez?vé válik.

forrás:nol.hu

Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járm?csodákat és m?szaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, sales az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon, cure melyen 1 prototípus járm?vel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járm?ipari zöldítés terén.

A kiállításon az Alternatív Hajtású Járm?sport Szövetség (AHJSZ) folytatja a tavaly útjára indított kezdeményezést az elektromos tölt?állomás táblák európai egységesítésével kapcsolatban.

A magyar standon két magyarországi verseny is képviselteti magát: a nagy múltra visszatekint? gy?ri Széchenyi Futam és az idén életre hívott, treat Budapest történelmi belvárosában megszervezett MVM Energia 2.0 Futam. A szervez?knek a szakkiállítás lehet?séget ad arra, hogy a rendezvényeket nemzetközi szinten is népszer?sítsék, és külföldi résztvev?ket toborozzanak a magyarországi versenyekre, ezzel is serkentve a hazai fejlesztéseket.

Ahogy az a kiállításon is látható, a fejlesztés nem állt meg a Willisits Mérnökiroda Kft-nél. A

villany-smartVillamosított Smart

villamosított SMART városi kisautó látványos, a m?szaki részleteket testközelben bemutató, állított példánya vonzza az érdekl?d?ket. A járm? hasát csodálhatja a közönség, valamint a piros-króm beltér jelzi, hogy min?ségi átalakításról van szó. A saját fejlesztés? elektromos hajtásrendszer és kiegészít? berendezései hamarosan megvásárolhatóak lesznek, illetve a komplett autó is termékké érett. A konstrukció el?nye az egyszer? és relatív olcsó megvalósítás, ugyanakkor a használtautó “újrahasznosítása” – az ún. “reuse” – is a piaci startégia része. A járm?hajtás mellett az Intermotor Kft. elektromos BLDC hajómotorjai is megtekinthet?ek, és a régióban oly népszer? tavi hajózás szerelmeseinek ad lehet?séget a magyar céggel történ? megismerkedésre.

Az ElectroAuto els? alkalommal vesz részt a közös magyar standon, felvonultatva termékpalettájának legújabb darabját, egy elektromos terepjárót. Egy olyan járm?vet, mely napelem segítségével, “zöld energiával” is feltölthet?. Az autó igazi újdonsága – melyet minden látogató megcsodálhat -, hogy álló helyzetben a napelem felülete megduplázható, ezáltal felére csökken a járm? akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges id?.
A járm? szériagyártásra érett és a közúti forgalomban történ? részvételhez szükséges engedélyekkel rendelkezik. A cég gyártmánypalettáján szerepelnek még személy-, teher- és vendéglátó autók, illetve egyedi megrendelésre gyártott, saját fejlesztés? felépítmények és járm?vek is.

elektromos-terepjaroElektromos terepjáró

Az Electraplan Kft. innovatív akkumulátortölt? berendezését mutatja be, amely különböz? akkumulátorfajták feltöltésére is alkalmas: ólomzselés, nikkel-kadmium akkumulátor, valamint lítium-ion, és lítium-polimer akkumulátor. Ezen szabadalmaztatott töltési metódus lehet?vé teszi, hogy különböz? akkumulátorokat akár 15-18 perc alatt feltöltsünk, ami az elektromos járm?vek piacán új lehet?ségeket nyit. A cég bemutatja továbbá szabadalmaztatott intelligens akkumulátor-csomagját, amely aktív kiegyenlítéssel rendelkezik a töltés és kisütés folyamán is. Ezen rendszer használatával az akkumulátorok élettartama megnövekszik és az elektromos járm?vek hatótávolsága az évek el?rehaladtával megtartható.
A rendezvény nagyszer? lehet?séget biztosít a résztvev?knek kapcsolatépítésre, új technológiák megismerésére, a piac feltérképezésére és szakmai egyeztetések lefolytatására.

forrás: autosforum.hu

Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járm?csodákat és m?szaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, viagra dosage
az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon, viagra approved
melyen 1 prototípus járm?vel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járm?ipari zöldítés terén.

A kiállításon az Alternatív Hajtású Járm?sport Szövetség (AHJSZ) folytatja a tavaly útjára indított kezdeményezést az elektromos tölt?állomás táblák európai egységesítésével kapcsolatban.

A magyar standon két magyarországi verseny is képviselteti magát: a nagy múltra visszatekint? gy?ri Széchenyi Futam és az idén életre hívott, stuff Budapest történelmi belvárosában megszervezett MVM Energia 2.0 Futam. A szervez?knek a szakkiállítás lehet?séget ad arra, hogy a rendezvényeket nemzetközi szinten is népszer?sítsék, és külföldi résztvev?ket toborozzanak a magyarországi versenyekre, ezzel is serkentve a hazai fejlesztéseket.

Ahogy az a kiállításon is látható, a fejlesztés nem állt meg a Willisits Mérnökiroda Kft-nél. A

villany-smartVillamosított Smart

villamosított SMART városi kisautó látványos, a m?szaki részleteket testközelben bemutató, állított példánya vonzza az érdekl?d?ket. A járm? hasát csodálhatja a közönség, valamint a piros-króm beltér jelzi, hogy min?ségi átalakításról van szó. A saját fejlesztés? elektromos hajtásrendszer és kiegészít? berendezései hamarosan megvásárolhatóak lesznek, illetve a komplett autó is termékké érett. A konstrukció el?nye az egyszer? és relatív olcsó megvalósítás, ugyanakkor a használtautó “újrahasznosítása” – az ún. “reuse” – is a piaci startégia része. A járm?hajtás mellett az Intermotor Kft. elektromos BLDC hajómotorjai is megtekinthet?ek, és a régióban oly népszer? tavi hajózás szerelmeseinek ad lehet?séget a magyar céggel történ? megismerkedésre.

Az ElectroAuto els? alkalommal vesz részt a közös magyar standon, felvonultatva termékpalettájának legújabb darabját, egy elektromos terepjárót. Egy olyan járm?vet, mely napelem segítségével, “zöld energiával” is feltölthet?. Az autó igazi újdonsága – melyet minden látogató megcsodálhat -, hogy álló helyzetben a napelem felülete megduplázható, ezáltal felére csökken a járm? akkumulátorainak feltöltéséhez szükséges id?.
A járm? szériagyártásra érett és a közúti forgalomban történ? részvételhez szükséges engedélyekkel rendelkezik. A cég gyártmánypalettáján szerepelnek még személy-, teher- és vendéglátó autók, illetve egyedi megrendelésre gyártott, saját fejlesztés? felépítmények és járm?vek is.

elektromos-terepjaroElektromos terepjáró

Az Electraplan Kft. innovatív akkumulátortölt? berendezését mutatja be, amely különböz? akkumulátorfajták feltöltésére is alkalmas: ólomzselés, nikkel-kadmium akkumulátor, valamint lítium-ion, és lítium-polimer akkumulátor. Ezen szabadalmaztatott töltési metódus lehet?vé teszi, hogy különböz? akkumulátorokat akár 15-18 perc alatt feltöltsünk, ami az elektromos járm?vek piacán új lehet?ségeket nyit. A cég bemutatja továbbá szabadalmaztatott intelligens akkumulátor-csomagját, amely aktív kiegyenlítéssel rendelkezik a töltés és kisütés folyamán is. Ezen rendszer használatával az akkumulátorok élettartama megnövekszik és az elektromos járm?vek hatótávolsága az évek el?rehaladtával megtartható.
A rendezvény nagyszer? lehet?séget biztosít a résztvev?knek kapcsolatépítésre, új technológiák megismerésére, a piac feltérképezésére és szakmai egyeztetések lefolytatására.

forrás: autosforum.hu
A Fórumon az állami és az üzleti szféra képvisel?i osztják meg egymással a zöldgazdaság fejlesztésével, cialis a megújuló energiák támogatásával, valamint az alacsony szén-dioxid kibocsátású beruházásokkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A találkozó els?dleges célja, hogy segítse a kapcsolatfelvételt a nyugat-európai beruházók és a közép-kelet-európai országok képvisel?i között. A rendezvényen felszólal Gregory Barker, az Egyesült Királyság energia- és klímaügyért felel?s minisztere és Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter is. Nemzeti Fejlesztési MinisztériumKommunikációs F?osztály

szerz?: OS, forrás: MTI
A Fórumon az állami és az üzleti szféra képvisel?i osztják meg egymással a zöldgazdaság fejlesztésével, illness seek a megújuló energiák támogatásával, treatment
illness valamint az alacsony szén-dioxid kibocsátású beruházásokkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat. A találkozó els?dleges célja, stomach hogy segítse a kapcsolatfelvételt a nyugat-európai beruházók és a közép-kelet-európai országok képvisel?i között. A rendezvényen felszólal Gregory Barker, az Egyesült Királyság energia- és klímaügyért felel?s minisztere és Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter is. Nemzeti Fejlesztési MinisztériumKommunikációs F?osztály

szerz?: OS, forrás: MTI

Az Új Széchenyi Terven belüli Zöld Beruházási Rendszer (ZBR) napkollektor pályázata kedden indul és december utolsó napjáig tart – olvasható a zbr.kormany.hu honlapon.

    A pályázat el?bb is lezárulhat, troche ha elfogy az e célra rendelkezésre álló 2,97 milliárd forint.
    A pályázaton lakástulajdonosok vehetnek részt, függetlenül attól, hogy a lakásuk milyen technológiával épült. A családi ház tulajdonosok mellett a legfeljebb 12 lakásos társasházak is pályázhatnak, de csak akkor, ha minden tulajdonos részt vesz abban.
    Egy napkollektoros melegvízkészít? rendszer telepítésére a költségek fele, de maximum 800 ezer forintos vissza nem térítend? állami támogatás jár.
    A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye szerint a pályázat nyertesei – a tárca megbízásából és az ÉMI Nonprofit Kft. szakmai felügyelete mellett m?köd? – http://kivitelezok.emi.hu oldalon keresztül elérhet? adatbázisból tudják kiválasztani a számukra megfelel? szakkivitelez?t.

Forrás: MTI

Milyen egy igazi passzívház? Hogy lehetnek minimális f?téssel – esetenként anélkül – kellemes szobah?mérséklet?ek a helyiségek? Hogyan lehet állandóan friss a leveg? anélkül, this
hogy kitárnánk az ablakokat? Miért nincs egyetlen radiátor sem a házban? Elhiszi, diagnosis hogy az épület nem látszik passzívháznak, medical mégis az? Szeretne ön is nagyságrendekkel kevesebbet költeni a rezsire? Kíváncsi arra, mennyiért, hogyan épül meg egy passzívház, esetleg valóban energiahatékony lakásfelújítást tervez, s ehhez megfelel? – tapasztalt – szakembereket keres?

Megannyi kérdés, amelyekre hamarosan bárki választ kaphat él?ben, mégpedig passzívház tervezésben, kivitelezésben járatos szakemberekt?l, s az elégedett tulajdonosoktól. 2011. november 11-13. között. Magyarországon is látogatható lesz a hazánkban megépült, min?sített passzívházak egy része. Ha teheti, csatlakozzon! A Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok hazai programjait a az esemény weboldalán találják az érdekl?d?k.

Kivitelezésük alig kerül többe, mint a hagyományos épületeké

A passzívházak a hagyományos építés? ingatlanokhoz viszonyítva 80-95 százalék energiát takarítanak meg, kivitelezésük pedig alig kerül többe, mint a hagyományos épületeké. Az els? passzívház a németországi Darmstadtban valósult meg húsz évvel ezel?tt. Európában már 32 ezer passzívház épült közel 14 millió négyzetméter hasznos alapterülettel. Ezek a passzívházak évente 175 millió euró energiaköltséget és 200 ezer tonna széndioxid-kibocsátást takarítanak meg.

Hazánkban az els?, a német Passivhaus Institutmin?sítési eljárása alapján min?sített passzív családi házat 2009-ben adták át a Pest megyei Szadán. Az azóta eltelt két évben újabb és újabb lakóingatlanok épültek passzívház min?ségben az ország különböz? pontjain, a magyar passzívház-állomány lassan, de folyamatosan b?vül.

A Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok ötlete a német Passzívház Szövetségt?l – IG Passivhaus – származik. Németországban már 8. alkalommal hirdetik meg a rendezvényt, amelynek célja, hogy „elérhet? közelségbe” hozza az érdekl?d?k számára az energiahatékony épületeket: ilyenkor jónéhány passzívházat kinyitnak a látogatók el?tt. A tervezésben, kivitelezésben közrem?köd?k, illetve maguk a tulajdonosok kalauzolják végig az épületekben a vendégeket, s adnak választ a felmerül? kérdésekre laikusoknak, szakmabelieknek egyaránt.

Hazánk harmadszor csatlakozik a Nemzetközi Passzívház Nyílt Napok programjaihoz a Passzívházépít?k Országos Szövetsége (PAOSZ) kezdeményezésére és szervezésében. A 2009-es és a tavalyi passzívház-látogatás népszer?sége egyértelm?vé tette, hogy hazánkban is van igény erre a rendezvényre. A 2011. november 11-13. között látogatható magyar passzívházak köre folyamatosan b?vül, a programról a rendezvény weboldalánminden lényeges információt megtalálnak az érdekl?d?k.

Az érdekl?d?knek lehet?ségük nyílik saját szemükkel megtekinteni egy valódi passzívházat: Gödöll?n november 11-én, 16:00-18:00, Mosonmagyaróváron és Dunakeszin november 12-én, Tény?n pedig 13-án, 10 és 14 óra között van lehet?ség belülr?l is megcsodálni az energiatakarékos épületet. Budapest több pontján, Budaörsön, valamint Kiskunfélegyházán és Diósdon is van megtekinthet? passzívház. A látogatásokra el?zetes regisztráció szükséges, amelyet megtehet ide kattintva.

forrás: 168ora.hu

Tags:



Hirdetés