Minden, amit tudni kell a Porsche Mission E-ről

Share Button

Tavaly szeptemberben leplezték le a Frankfurt Motor Show-n, és sokan nem hitték volna hogy valósággá válik. Most azonban biztos: a német sportkocsi gyártó első elektromos autója hamarosan az utakon is megjelenik.

porsche-mission-e-lauren-blog-0

A Panamera formatervét idéz? Tesla konkurens kocsiból a tervek szerint 2020-ig 20.000 darabot kívánnak eladni. Úgy tűnik, a Porsche nem tud eladhatatlan kocsit gyártani mostanság, így ez a célszám reálisnak tűnik. De mit tud a Tesla Model S riválisa?

Hatótáv és akkumulátor

A Mission E kivételes teljesítményt ígér, melyet mindössze 15 perc alatt lehet majd 80%-os töltöttségre felhúzni. Ráadásul egy adapter segítségével a Porsche töltési technológiája kompatibilis lesz a Tesla Supercharger hálózatával, az egész világon.

Karosszéria

A formaterv a Panamera-vonalát idézi, amir?l bebizonyosodott,  hogy m?ködik, a kategória legjobb formaterve lett a CLS Mercedest és társait megel?zve. A Mission E még mindig egy visszafogott ötajtós hangulatát adja, ez talán a full elektromos meghajtáshoz igazodva választották a mérnökök – semmi forradalmi, ellentétben a bels? értékekkel.

porsche-mission-e-lauren-blog-4

Csupán 1300m „magas” – a kocsi hihetetlenül alacsony, a karosszéria pedig egy alumínium, acél és karbon er?sítés? polimer ötvözet. A kerekek szintén karbonból épültek fel, elöl 21 hátul pedig 22 collosak. a 911es faceliftjét idézi a négypontos LED fényszórók. A lecsapott tet? és a hátsó részt a 918 ihlette, de a fura hátsó ajtók a Mission E-nél stílusosak lettek és könny? beszállást engednek a kocsiba.

Teljesítmény

Ez a teljesen új, 800 voltos meghajtó rendszer – amely két villanymotort és egy nagy teljesítmény? akkumulátort foglal magába – állítólag kétszer olyan er?s, mint bármely más elektromos autó. A Porsche a saját, Le Mans-i gy?ztes 191 Hybridet vette alapul a technológiához és az eredmény egy 592bhp-s blokk lett.

100-on 3,5 másodperc alatt van a kocsi, a négykerék-meghajtás itt sem maradt el: a cég sajátja a „Torque Vectoring” ami az egyes kerekekbe automatikus osztja el a nyomatékot, hogy a kerekeknek minél jobb tapadást biztosítson.

Technológia

Egy másik – Porschétól szintén megszokott – bravúr a technológia. A kocsi például több helyen tartalmaz vezeték nélküli tölt?-padokat, ahol a különféle eszközök tölthet?ek. Bent egy szem-követ? és gesztusolvasó eszköz is található, ami figyeli a sof?r viselkedését és visszajelzést ad – akárcsak egy segédpilóta.

A hagyományos értelemben vett m?szerfal itt hiányzik, egy lebeg? hatású 3d-s kijelz? foglalja el a helyét, ami attól függ?en mozog és látható a térben, hogy a vezet?ülésr?l vagy az anyósülésr?l nézzük.  Van egy másik, holografikus kijelz?, ami végigfut a m?szerfalon. Ezen többféle applikáció segítségével irányíthatjuk a navigációt, a klímát vagy egyéb funkciókat.

Forrás: lauren.blog.hu