Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

Napelemet a háztetőre! – Összefog az E.On és a Google

Share Button

A napenergia felhasználását elősegítő partnerséget alakít ki egymással az E.On és a Google. Az első számú német közműtársaság és a keresőóriás a Sunroof napenergia adatplatform Egyesült Államokon kívüli bevezetése érdekében fog együttműködni, amelynek segítségével a felhasználó megítélheti, hogy megéri-e napelemet telepítenie otthona tetejére. A szolgáltatást először Németországban, később várhatóan más európai országokban is bevezetik majd.

Eddig kizárólag az Egyesült Államokban volt elérhető, ám hamarosan Németországban is használható lesz a Google speciális alkalmazása, a Sunroof – értesült a Handelsblatt mindkét társaságtól.

A Sunroof segítségével az ingatlantulajdonosok kiszámolhatják a tetőre telepíthető szolár panelekkel elérhető megtakarítás mértékét. A Sunroof a Google Earth támogatásával számos helyi tényezőt figyelembe véve képes kikalkulálni, várhatóan mennyi villamos energia termelhető az adott ingatlanon telepítendő fotovoltaikus panelekkel. A számítások során a program a ház körül esetleg árnyékot adó fák vagy éppen a helyi időjárási viszonyok várható hatásait is tekintetbe veszi. A program az egyes fogyasztók havi energiafogyasztása alapján a telepítendő panel méretére is javaslatot tesz, tájékoztat a várható költségekről, de a megtérülés várható időtartamát kiszámolva segít dönteni az egyes finanszírozási formák között is.

A Sunroof németországi bevezetése részét képezi az E.On átfogó erőfeszítéseinek, amelyekkel a villamos energia ellátásban a “zöld” energiaforrások súlyát kívánja növelni. A németországi bevezetés csak a kezdő lépést jelentheti, a Handelsblatt értesülései szerint az E.On a következő években más európai országokra is ki kívánja terjeszteni a Google-lel kötött partnerségét.

Az E.On-hoz hasonló vállalatok által üzemeltetett villamos energia hálózatok a “zöld ” energiaforrások térnyerésével párhuzamosan ütemesen digitalizálódnak. A közműcégek tevékenységükből eredően hatalmas mennyiségű fogyasztói adaton ülnek rajta, amelyeket azonban ritkán használnak ki hatékonyan. Ezt felismerve az internetes társaságok igyekeznek a közműcégek és a fogyasztók közé pocicionálni magukat. Így a Google is, amely 2014-ban, a Nestlab smart termosztátokat és füstjelzőket gyártó társaság 3 milliárd dollár ellenében történő megszerzésével lépett be a piacra. Az E.On 2016-ban Uniper néven külön cégbe választotta le fosszilis eszközeit, így jobban tud fókuszálni a megújuló energiaforrások fejlesztésére. A keresőóriás 2015-ben indította el a Sunroof projektet az Egyesült Államokban.

Forrás: portfolio.hu

Tags:



Hirdetés