Nézd meg, hol lesz nyilvános töltő a városodban!

Share Button

Alig két hete számoltunk be a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt töltőállomás telepítési pályázatról, amelynek köszönhetően akár 434 töltőponttal is bővülhet a hazai infrastruktúra.

Sajnos a kereslet nem éppen akkora volt a töltési lehetőségek iránt, mint ahogyan azt az NGM várta, így a lehetőségek felét sem használták ki a városok. A 112 pályázható önkormányzat közül végül 75 élt a lehetőséggel, amelyek így összesen 213 töltőoszlop finanszírozására adták be igényüket.

Az NGM a következő összegekkel járul hozzá a töltők telepítéséhez:

A kategória
(2×22 kW gyorstöltő)
B kategória
(2×11 kW gyorstöltő)
C kategória
(50 kW + 43 kW villámtöltő)
készülék 1.500.000 Ft 750.000 Ft 2.000.000 Ft
árambekötés 576.000 Ft 230.000 Ft 1.380.000 Ft
parkoló kialakítás 400.000 Ft 400.000 Ft 400.000 Ft
összesen 2.476.000 Ft 1.380.000 Ft 3.200.000 Ft

A pályázattal kapcsolatban javarészt A kategóriás, 2×22 kW-os gyorstöltőkről beszélünk, ugyanis ezeknek az oszlopoknak átlagos esetben a teljes kiépítését fedezi az erre kapott összeg. B kategóriás (2×11 kW) és C kategóriás (50 kW + 43 kW villámtöltő) töltők esetén szinte biztos, hogy az önkormányzatoknak is be kell szállniuk a telepítésbe, ugyanis az ezekre szánt támogatásból aligha lehet ilyen oszlopokat telepíteni.

Hazánkban a legelterjedtebb villanyautó a Nissan LEAF, amely jobbik esetben is csupán 6,6 kW-os töltéssel bír el, így meg sem közelíti az A kategóriás töltők maximumát. Ez alapján a LEAF-esek igényeinek megfelelnek ezek az oszlopok, azonban egy Tesla Model S vagy egy Renault Zoe, akár a C kategóriás töltők teljesítményét is képesek kihasználni.

A 22 kW-os töltőoszlopok javarészt célponti töltésre szolgálhatnak, így turisztikai célpontok parkolóiba érdemesebb őket telepíteni. Több településen is sikerült megtalálni a legjobb helyet ezeknek a töltőknek, de sajnos akadt olyan példa is, ahol átgondolatlannak tűnik az elhelyezés.

Forrás/bővebben: zoldautok.hu