PR-cégek regulázzák a klíma-szkeptikus vállalatokat

Share Button

Úgy t?nik a PR- és kommunikációs tanácsadó cégek is kezdik felismerni a klímaváltozásban rejl? kommunikációs értéket, amelyet nem restek a saját céljaik szolgálatába állítani, s?t, az ügyfelek – vagy potenciális ügyfelek – megregulázását is megkezdték. A világ vezet? PR-tanácsadó cégei közül 10 ugyanis nemrégiben úgy döntött, hogy nem hajlandó olyan ügyfeleknek dolgozni, amelyek elutasítják az ember klímaváltozásra gyakorolt káros, katalizátor hatását. Emellett természetesen olyan programokhoz sem nyújtanak kommunikációs támogatást, amelyek nehezíthetik az üvegház hatású gázok kibocsátásának csökkentését.

s16.42014 áprilisában a Climate Investigation Center nev? szervezet egy négy kérdésb?l álló kérd?ívet küldött az Egyesült Államok (és köztük a világ) vezet? 25 PR-tanácsadó cége számára, amelyben a klímaváltozás iránti affinitásukat, illetve ezzel kapcsolatban ügyfélválasztási szokásaikat igyekeztek felmérni. A kérd?ív vegyes fogadtatásra talált, a kérdésekre a vállalatoknak alig a fele válaszolt. A válaszokat megnézve ugyan felötlik az emberben, hogy nagyon profi módon megfogalmazott, de kicsit megfoghatatlan válaszokat kaptak a kérdez?k, de legalább akadt, aki vette a fáradságot…

Pedig jobban belegondolva a kommunikációs iparágnak kiemelked? hatása van arra, hogy a közvélemény mit gondol a klímaváltozás, a környezetvédelem vagy éppen a fenntartható fejl?dés kapcsán. Sok esetben az ? tollukból erednek azok a hangzatos üzenetek, indulnak programok és akciók, amelyekre felkapjuk a fejünket. Fontos tehát, hogy ezek a vállalatok, s?t az egész kommunikációs iparág miként viszonyul ezekhez a kérdésekhez.

Annál is inkább lehet ez érdekes például az Egyesült Államok esetében, mert ott a klasszikus fogyasztói társadalom még mindig nagyon érzékeny a felé médiából érkez? üzenetekre: egy intenzív, er?s üzenetekre épít? és megfelel? módon megvalósított kommunikációs kampány akár Barack Obama kibocsátás-csökkentést célzó kezdeményezését is ellehetetlenítheti. Nem mindegy ugyanis, hogy pontosan milyen kérdések körül, milyen hangulatban zajlik a közbeszéd, amelynek alakítását ezek a cégek (is) végzik, vagy legalábbis nagy hatással vannak rá.

A felmérés további érdekessége egyébként, hogy általában azok a cégek válaszoltak a kérd?ívre, illetve utasították el határozottan a klímavédelem ellenes kampányok és együttm?ködések lebonyolítását, amelyek valamilyen módon vállalati felel?sségvállalás keretében már állást foglaltak a klímavédelem és a fenntartható fejl?dés mellett. Számos ilyen vállalat csatlakozott az ENSZ globális fenntartható üzletvezetéssel foglalkozó programjához.

B?vebben: http://chikansplanet.blog.hu/

Forrás: http://chikansplanet.blog.hu/