Tesla. Szárnnyal. Nem repül

Share Button
A Model X bízvást kiérdemli az Elmúlt Évtized Legkreténebb Autója nevet. Mert az összes hülye úgyis csak az ajtajaira emlékszik majd. Az olyanok, mint például én.

Képzeljenek el egy Tesla Model S-t, keressenek rajta egy szelepet, jó erős kompresszorral nyomják meg 400 barral a testét, úgy nagyjából BMW X5-ös méretig… úúúúgy… na, még egy kicsit, hogy azért nagyobb legyen – most jó lesz. Bazi nagy lett és gömbölyded. Mint egy lufi.

Valahogy így készülhetett a Model X karosszériája, de hogy ne látsszon túlzottan, a tervezők mennyit lógtak a munkahelyükről, pár trükkel feldobták. Az egyik, sőt, egészen biztos A Legfontosabb Trükk a két hátsó ajtó, amelyeken át a második és harmadik üléssorokra lehet beszállni. Ezek ugyanis motorosan az égbe nyílnak. Olcsó fogás? Megcsinálni biztos nem volt az. Javíttatni se lesz az. De hangulatilag – esélyes a címre.

Tannistest 2016: Tesla Model X

Tannistest 2016: Tesla Model X

Szidhatom hát én a Tesla Model X motorosan fel- és szétfelé nyíló ajtajait, mondván, azok lassúak (mértem, közel hat másodperc a nyitás és a csukás is, már ha a túlérzékeny szenzorok egy arra repülő szúnyog miatt meg nem állítják valamelyiket mozgás közben, mert akkor sokkal több), hogy magas embernek azért vészesen közel esik a homlokhoz az ajtó felhúzott alsó éle, hogy egy villanymotorokkal, csuklókkal, spéci szigetelésekkel és elektronikus szenzorokkal gazdagon kirakott potenciális hibahalmazt kap velük a vevő (sőt, kettőt), hogy állandóan összezavarodik az über-komplikált, ultrahangos érzékelőkkel tömött biztonsági rendszer… de felesleges.

Ennek az autónak félek, ez a bazári vonás lesz a legerősebb selling pointja. Talán nem akkora baj ez, hiszen minden vevője annak ellenére is szeretni fogja, hogy pár nappal már a megvásárlás után visszavágyja majd a hagyományos zsanérokat, de talán még kézzel rángatós tolóajtót is elfogadna helyettük. Ám a végén a party trick mindig az övé lesz, mert ha megérkezik egy fogadásra, és ki kell engednie az utasokat, az egész banda a lábai előtt hever majd – képzeljék csak el ezt a funkciót mondjuk, a cannes-i díjátadóra érkezve, Scarlett Johanssonnal a hátsó ülésen. Ez talán megér egy kis szenvedést.

14302178_587ddf0f8eb3ed7c662a3830865de179_wm

Forrás/bővebben: totalcar.hu