Tíz éven belül megismétlődhet az olajárválság

Share Button

A Bloomberg elemzése szerint az elektromos autózás 2023-tól, napi 2 millió hordóval csökkentheti a világ kőolajigényét. Ez a 2014-es túlkínálathoz és az azóta megtapasztalt olajárzuhanáshoz hasonló helyzetet teremthet az oilprices.com értékelése szerint.

Az első félévben idén 128 százalékkal nőtt a kínai elektromosautó flotta, és messze felülmúlta az amerikai piacokon várt növekedést. Ez arra enged következtetni, vélik elemzők, hogy a világon az elektromos autók száma a vártnál lényegesen gyorsabban szaporodik a jövőben, és elég gyors lesz a felfutás ahhoz, hogy ismét destabilizálja az olajpiacot.

A WoodMcKanzie szakértői úgy vélik, amint az elektromos autók képesek ugyanazt, vagy legalább összehasonlítható szolgáltatásokat nyújtani hatótávolságban, a terjedés sebessége már csak az ártól függ majd, amit ma leginkább az igen drága akkumulátorok tartanak magasan. Egy átlagos, 200 mérföldes hatótávolságú elektromos autó akkupakkja ma 15 ezer dollárba kerül, az ilyennel szerelt elektromos járművek ára 25 ezer dollár fölött van.

Amint arról nemrég itt az energiainfo.hu-n is beszámoltunk, a bányaipari cégek, élükön a világ legnagyobbjával, a BHP Billitonnal, jelent?s fellendülést várnak a fém, elsősorban a rézpiacon az elektromos autózás rohamos bővülésével összefüggésben. A BHP-nál úgy számolnak, hogy 2035-ra 140 millió tölthet? elektromos autó lesz a világ útjain, ami 11 millió tonnával, a mai kereslet harmadával növelheti meg a rézigényt a piacon.

Forrás: energiainfo.hu