Több zöldenergiáért lobbiznak a multik Brüsszelben

Share Button

Miután a kiszivárgott információkból kiderült, a megújuló energiák fejlesztése az úgynevezett téli csomag szerint már nem lesz kiemelet fontosságú téma, több multinacionális társaság, köztük a Google, az Unilever és az IKEA is csatlakozott a csomag módosítását kezdeményezőkhöz.

Az Euractiv beszámolója emlékeztet, a nagyvállalatok felhívták az Európai Bizottságot, hogy módosítsa a tervezett szabályozási csomagot, és adjon kiemelt fontosságot a zöldenergiáknak. A téli csomag hangsúlyeltolódását rosszalló társaságok jellemzően csatlakoztak az RE100 kezdeményezéshez, amit 2014-ben az ENSZ Klímacsúcson hirdetett meg 13 nagyvállalat, megcélozva a 100 százalékos zöldenergia használatot. Mára a társulásnak 83 partnere van, a British Telecomtól, a Google-on át, egészen az Ikeáig, és az Unileverig.

A megújulók használata üzleti értelemben is kedvezőbb lehet hosszú távon, miután kevésbbé volatilis árakat eredményez, szemben a hagyományos energiahordozókkal. A jelenlegi környezetben azonban a tisztán megújulók használata sokkal nehezebben kivitelezhető, mint a hagyományos és nem hagyományos források kombinációja. AZ EU ma 2020-ra átlagosan 27 százalékos zöldenergia arányt tűzött ki célul, ami közösségi átlagot jelent, és ez jelentős eltéréseket enged meg tagállami szinten. Magyarország vállalása például mindössze 14,6 százalék.

Forrás: energiainfo.hu