Világpremier Hamburgban: egy töltőről kapja a delejt a Solaris és a Volvo!

Share Button

A Hamburger Hochbahn AG három további elektromos buszt állít üzembe a vállalat 109-es „innovációs vonalán”.

A Solaris által gyártott, akkumulátoros hajtású buszok töltése ugyanazokon a Siemens tölt?állomásokon történik majd, mint amelyek a 2014 végét?l Hamburgban üzemel?, beépül? modulos hibrid Volvo buszoknak is biztosítják az elektromos energiát. Ez az els? eset a világon, ahol az elektromos buszok töltésére használt infrastruktúra biztosítja a különböz? gyártóktól származó járm?vek együttm?köd? képességét, átjárhatóságát.

A két tölt?terminál mindegyikének 300 kW a kapacitása és mindkét terminál két tölt?állomással rendelkezik. Az állomások elegend? energiát szolgáltatnak a buszoknak ahhoz, hogy egy teljes napon át végállomástól végállomásig közlekedjenek a 109-es vonalon. A töltési m?velet csak körülbelül hat percet vesz igénybe. A tölt?állomások Hamburg belvárosának központi autóbusz pályaudvarán (ZOB) és Alsterdorf-ban találhatók.

hamburg-solaris01

Fotó: Hochbahn

A töltési folyamat megfelel az IEC 61851 és ISO 15118 nemzetközi nyílt szabványok el?írásainak, amelyek alapján az elektromos buszok tölt?rendszereit meg kell valósítani. A nyílt szabványok lehet?vé teszik, hogy különböz? gyártók járm?vei ugyanazt a tölt?rendszert használják. Ezzel a megoldással az üzemeltet? cégek a töltési infrastruktúrától függetlenül választhatják ki az elektromos buszokat, egyúttal biztosítva van a buszok együttm?köd? képessége is.

A Solaris három, akkumulátoros hajtású busza a Siemens fedélzeti tölt?rendszerével van felszerelve, amelyet a gyorstöltés? állomásokhoz terveztek. Az, hogy mind a fedélzeti berendezést, mind pedig a töltési infrastruktúrát egy szállítótól szerezték be, nemcsak az átjárhatóságot teszi lehet?vé, hanem a rendszerek optimális összehangolását is megteremti a nemzetközi nyílt szabványok alapján.

Forrás: iho.hu