Kína hajtja az elektromosautó-forradalmat

Share Button

Már a küszöbön áll az elektromos autók forradalma, azonban a frontvonalban nem az Egyesült Államok áll majd, hanem sokkal inkább Kína. A pekingi kormány komoly ösztönzőkkel támogatja a fordulatot, a nemzetközi autógyártók pedig kénytelenek lesznek alkalmazkodni a Kína által diktált irányhoz.

Noha az amerikai Tesla a világ legismertebb elektromos autókat gyártó cége, az iparág valódi forradalmát mégis sokkal csendesebben hajtják végre Kínában – írja elemzésében Jack Barkenbus, a Vanderbilt University kutatója. Általában is igaz, hogy a kínai autópiac jelentős előnyben van a nyugati országokkal szemben.Kínában csak tavaly nagyjából 23 millió autót adtak el, és több százmillió embernek még mindig nincs személyautója az országban.Ezzel párhuzamosan a nyugati gazdaságok elkezdték elérni az autópiaci csúcsot, vagyis az általános növekedés egyre nehezebb.

Ráadásul Kínában egyre többen vesznek elektromos autókat. A fordulatot jelzi, hogy 2015-re az elektromos autók kínai eladási már meghaladták az amerikai számokat.Tavaly pedig már 1,1 millió elektromos autót értékesítettek Kínában, ami több mint 55 százaléka volt a globális eladásoknak,ráadásul a kínaiak több mint háromszor annyi elektromos járművet vettek, mint két évvel korábban. Emellett az amerikai értékesítések száma mindössze 358 ezer volt.

Költségek és ösztönzők

A legfontosabb tényező az akkumulátorok költsége, amely alapvetően határozza meg az elektromos autók árát. És itt lép be Kína nagy előnye, mivel az országban gyártják a világ összes elektromos autó akkumulátorának több mint felét. Az akkumulátorok árai pedig folyamatosan csökkennek, és az iparági elemzők ma már úgy számolnak, hogy 5-10 éven belül már olcsóbb lehet elektromos autót venni, mint belsőégésű motorral működő járművet.