710 kilométert ment el a hollandok új fejlesztésű villanyautója

Share Button

A Lightyear One lehet a leghatékonyabb és legnagyobb hatótávú elektromos autó.

A Lightyear One napelemes elektromos autó (SEV) legutóbbi tesztje során 710 kilométert (441 mérföldet) tett meg egyetlen töltéssel, ami csupán 15 kilométerrel marad el attól az eredménytől, melyet a cég korábban az autó hivatalos WLTP-hatótávjaként megadott. Mindezt egy 60 kilowattórás kapacitású akkumulátorcsomaggal volt képes elérni, vagyis egy kilowattórányi áram átlagosan 11,83 kilométer megtételére volt elegendő. A Lightyear One SEV gyártása a tervek szerint 2022-ben kezdődik.

A Lightyear egy hollandiai központtal rendelkező villanyautó startup, amely kifejezetten a napelemes elektromos járművekre specializálódott, és nem kisebb célt tűzött ki, mint a világ legjobb energiahatékonysággal és legnagyobb hatótávval rendelkező villanyautójának elkészítését.

A cég által kiadott sajtóközleményből kiderül, hogy a tesztre a németországi Aldenhoven Testing Centerben került sor, ahol a prototípus egy stabil, 85 kilométer/órás (53 mérföld/órás) tempóval körözött a rendkívül sima felületű pályán, amelynek aszfaltja 67-72 százalékos döntéssel rendelkezik.

Lex Hoefsloot, a Lightyear vezérigazgatója elmondta, összességében a teszt közel 10 órán át tartott, mivel kétóránként meg kellett állniuk, hogy sofőrt cseréljenek. Azt persze itt sem lehet állítani, hogy a teszt életszerű lett volna, hiszen a mindennapokban nem így közlekedik egy autó.

Korábban a holland startup kihangsúlyozta, jelentős előnyökkel járhat, ha a villanyautókba napelemeket integrálnak, így egy napsütéses napon akár 72 kilométernyi (45 mérföldnyi) extra hatótávot is biztosíthat a rendszer. A teszt során a felhős körülményeknek köszönhetően nagyjából 3,4 kilowattóra energiát termelt a One tetejébe épített napelem, ami mintegy 40 kilométerre (25 mérföldre) elegendő áramot jelent.

„Még nagyon korai szakaszban tartunk, ezért az eredmények határozottan felülmúlták az elvárásainkat. Tudjuk, hogy még javíthatunk például az aerodinamikán, a hajtásláncon, a fékeken és a felfüggesztésen is. Nagyon örülünk ezeknek a korai eredményeknek, elégedetten tapasztaltuk, hogy a jármű teljesítményének modellezése során jó munkát végzett a csapat, és közel jártunk a tényleges eredményhez. A teszt során rengeteg értékes adatot gyűjtöttünk azzal kapcsolatban, hogyan lehetne javítani, valamint finomhangolni az autó működését” – fejtette ki Hoefsloot.

A Lightyear 2022-ben kezdi meg egy mindössze 946 darabból álló limitált szériás One gyártását. A cég bárki számára elérhető napelemes elektromos autója várhatóan 2024-ben kerül majd piacra.

Forrás: alapjarat.hu