A Covid-19 erősebbé tette a napelem panelek telepítésével foglalkozó cégemet

A múlt hónapban vállalatunk eddigi legnagyobb értékesítését könyvelhette el. Íme, a levont tanulságok.

Share Button

Headline-Solar

 

kép: Headline Solar

 

Sok más emberhez hasonlóan, egy vállalat tulajdonosaként pedig különösen ijesztőnek tűntek az otthon maradást előíró rendelkezések.

Az otthonok fejlesztése területén dolgozunk, és őszintén szólva senki nem akar idegeneket látni a házában ilyenkor. A napenergia továbbra is saját belátáson alapuló döntésnek számít, mégis sok háztulajdonos rendkívüli módon lelkesedik érte; de valóban „létfontosságú” egy járvány idején? Az volt a tervünk, hogy felkészülünk a legrosszabbra. Azonban ehelyett az következett, hogy a múlt hónapban (Illinois államban a kijárási tilalom március 17-én kezdődött) minden korábbinál magasabb lett az értékesítésünk.  Íme, a levont tanulságok.

 

Az ügyfelek igényeit viselkedésük határozza meg.

Lehet, hogy a napenergia nem „létfontosságú” szükséglet, de a biztonság és a védelem érzése biztosan az.  Az emberek ellenőrizhetőséget és kiszámíthatóságot akarnak.  Az otthoni energiafogyasztás máris 300%-kal ugrott fel, elérte a 400%-ot, és még nincs itt a nyár, amikor a középnyugat összes légkondicionálóját bekapcsolják. Egyre nő a háztulajdonosoknál jelentkező költségmegtakarítás, de az ügyfeleink arról is beszámolnak, hogy a napenergia a várva várt kényelem érzetét is megadja nekik. Szerintem ezt egy „hullámeffektus” is fogja követni, mivel most mindenki segíteni szeretne másoknak. Ha a napenergia elégedettséget hoz valakinek, akkor ő a közösség aktív résztvevőjeként minden korábbinál erőteljesebben fogja ajánlani másoknak (egyre több referenciánk lesz).

 

A technológia ténylegesen képes összekapcsolni idegeneket

Nem a Zoom az egyetlen módja annak, ahogyan a családjával és barátaival kommunikálni szeretne. Sokkal inkább szeretné meglátogatni őket. De az már kiderült, hogy a Zoom nagyszerű módja egy idegen vagy értékesítő otthonába engedéséhez. Kevésbé zavaró, könnyebb ütemezni, és lehetővé teszi, hogy az ügyfél több kérdését válaszoljuk meg rövidebb idő alatt. A helyszínt felkereső értékesítőnek, akinek információra van szüksége, vissza kell telefonálnia az irodába, míg a házon belüli értékesítő egyszerűen besétál az irodába, hogy konzultáljon a kollégájával. Azzal, hogy a képernyőn osztjuk meg ajánlatainkat, férünk hozzá közüzemi számlákhoz és tekintünk át kölcsönökre vonatkozó dokumentumokat, képessé válunk az ügyfélszolgálat által tett ígéreteink betartására és az átláthatóság biztosítására. Még a háztetők rendszertervezés céljából történő drónos felmérése is egyik módja lett az ügyfeleinkkel történő kapcsolatfelvételnek (olyan, mintha virtuális utazásra vinnénk őket a „társadalmi távolságtartás” betartása mellet).

 

A kultúra fejlesztése kapcsolat-alapú tanulás

Ez talán a legfontosabb, a Covid-19 miatt levont tanulság mostanáig. Értékesítési modellünk helyzethez igazításából fakadóan együttműködőbb lett a csapatunk. Egy értékesítési képviselőnek a helyszínen történő képzése rendkívül időigényes feladat, és amikor az értékesítés lezárul, abban legfeljebb pár ember osztozik. Csapatunk legújabb tagja sokkal több Zoom-os megbeszélésen vehet részt (néha névtelenül), ahogy műszaki szakembereink is. Mindenki kapcsolatba került az ügyféllel már a kezdetektől. Egységes csapatként a közös cél érdekében több ötleten és sikeren osztozunk, ami azt jelenti, hogy mindannyian sokkal mélyebb ismereteket szerzünk a többiektől – és végül a vállalati kultúra erről szól.

Nem hiszem, hogy ezen tényezők bármelyike képviselné napelem értékesítésünk növekedésének felhajtóerejét. Vállalatként jelentős mértékben fejlődött szakértelmünk és hatékonyságunk azoknak az új módoknak köszönhetően, amelyek révén alkalmazkodnunk kellett ügyfeleink új igényeihez, mind pénzügyi, mind társadalmi értelemben. Azért indítottuk ezt a vállalkozást, mert meggyőződésünk, hogy a napenergia képes valóban megváltoztatni az emberek életét, de azt soha nem gondoltam volna, hogy a globális járvány megerősíti majd ezt a meggyőződést.

***

Jared McKenzie az Illinois-i székhelyű napelem telepítő cég, a Headline Solar ügyvezető igazgatója.

Forrás: pv-magazine

Kapcsolódó témájú cikkeink:

A COVID-19 beárnyékolja az amerikai szolár ágazat 2019 után felragyogó egét

A Tesla bezárt gyára lélegeztető gépeket fog gyártani a COVID-19 elleni küzdelemhez