A Mercedes és a Shell saját energiavásárlási megállapodást jelentett be

Share Button

A Mercedes Benz terveket jelentett be valamennyi német gyárára vonatkozóan: 2022-re már kizárólag CO2 mentes energiával fogják működtetni üzemeiket. Eközben a megújuló energiához kapcsolódó befektetésekkel foglalkozó Octopus Energy cég öt évre szóló energiavásárlási megállapodást írt alá a Shell Energy Europe vállalattal, hogy energiával lássa el a multinacionális energiaóriást számos támogatás nélkül működő, Olaszországban megépített napelem projektjére támaszkodva.

 

A Mercedes Benz gyártólétesítménye a németországi Kamenzben. A gépkocsigyártó óriás elkötelezte magát, hogy 2022-re valamennyi német gyártóüzemét szén-dioxid-mentes villamosenergiával fogja ellátni.

Kép: Daimler AG/Accumotive

A Mercedes Benz gépkocsigyártó energiavásárlási megállapodást (PPA) kötött a norvég energia szolgáltatóval, a Statkraft-tal a Németországban, Hannover külvárosában található hat szélerőműparkban előállított energia megvásárlására, mivel lejártak a megújuló energiaforrásokról szóló, 2000-ben született német törvény (EEG) alapján megkötött 20 évre szóló támogatási szerződéseik.

A gyártó elkötelezte magát amellett, hogy 2022-ig mind a 8 Németországban található gépkocsikat és erőátviteli rendszereket gyártó üzemét szén-dioxid-mentes villamos energiával fogja működtetni, a Statkraft-tal kötött megállapodást csak az első lépésnek tekintik a kitűzött cél eléréséhez vezető úton. Az energiavásárlási megállapodás értelmében a Statkraft által irányított, közösségi tulajdonban lévő hat szélerőműpark által megtermelt összesen 46 MW energiát szállítják majd a Mercedes brémai üzemébe és más helyszínekre.

Az energiavásárlási megállapodás fokozatosan, 2025-ig évente növekvő mennyiségekre vonatkozik, ahogy az egyes szélerőműparkok elérik az EGK támogatási időszakuk végét. A Statkraft megjegyezte, hogy mivel minden évben 2,5 GW szélerőmű kapacitás esik ki az EGK támogatások rendszeréből, az ehhez hasonló megállapodások jelentik további gazdaságos üzemeltetésük biztosításának lehetőségét.

Tegnap az anyavállalat, a Daimler jelentette be, hogy 20 milliárd eurót ruházott be akkumulátorcellák vásárlásába saját vállalati stratégiája, a CASE betűszóval rövidített stratégia részeként (Connected= kapcsolat, Autonomous= önvezető, Shared & Services =rugalmas autóhasználat és Electric = elektromos hajtások). Összefoglalva a cél a teljes Mercedes portfólió „felvillanyozása” 2022-ig, 130 elektromos gépkocsival, elektromos kisteherautókkal, buszokkal és tehergépkocsikkal. Ehhez a bővítéshez 10 milliárd eurót kell befektetniük.

Ugrás Olaszországba

A héten egy másik energiavásárlási megállapodást is aláírtak, öt éven keresztül az Egyesült Királyságban bejegyzett Octopus 70,5 MW-os napenergia-alapú portfoliója fogja energiával ellátni a Shell Energy Europe vállalatot.

A megállapodásban szereplő energia a támogatásban nem részesülő 10 – a beruházó cég által jelenleg Olaszországban épített – napenergia projekt közül hatot érint, a teljes befejezést 2019 elejére tervezik. Az ezekből a projektekből származó energia az energiavásárlási megállapodásban rögzített áron kerül értékesítésre, és az Octopus származási garanciát fog kiadni az eladott energiára vonatkozóan.

„Ez az ügylet mérföldkövet jelent az Octopus számára, mivel az ehhez hasonló innovatív partnerségeken keresztül értéket tudunk teremteni a támogatásban nem részesülő napenergia alapú portfólió révén“ – jelezte Matt Setchell, az Octopus energiaügyi befektetésekkel foglalkozó részlegének vezetője.

2018 elejére az Octopus lezárt egy olyan refinanszírozási csomagot, amely öt üzemképes, összesen 64 MW kapacitású projektet fedett le. A vállalat számára jelenleg épül egy másik, 110 MW kapacitású projekt, ezen belül legalább 40 MW elkészültét 2018 végére ütemezték. Még áprilisban írtak alá egy másik öt évre szóló energiavásárlási megállapodást, a Szardínián bejegyzett szolgáltatóval, az Ego-val 40 MW napenergia megtermeléséről.

Forrás: PV-Magazine