Háromezer elektromos járművet vásárol a brit Royal Mail. A több mint 500 éves múltra visszatekintő vállalat még ennél is tovább megy, az évtized közepétől már csak akkumulátortechnológiás járműveket kíván forgalomba helyezni.
Bár az újonnan beszerzendő flotta konkrét összetétele még nem ismert, annyi bizonyos, hogy mindegyiket a Peugeot szállíthatja le a Royal Mailnek. Több mint valószínű, hogy a flotta gerincét a francia vállalat vadonatúj e-furgonjai, így a 4,3 köbméteres e-Partner, illetve a 6,6 köbméteres raktérrel rendelkező e-Expert fogják alkotni. Mindkét modellt ugyanaz a 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja, amellyel legfeljebb 130 km/órás sebességgel képesek közlekedni. Az e-Partnerrel 275, míg az e-Experttel maximum 330 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel, WLTP-mérés szerint.
Az új modelleket elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint olyan városokban fogják forgalomba állítani, ahol a lakosság fogékony a környezetbarát technológiákra. A Peugeot-k beszerzésével egy időben a Royal Mail töltő-infrastruktúráját is bővíti az érintett körzetekben, ami a most beszerzésre kerülő járművek használatán túl elősegíti az elektromos flotta további bővítését. Sok helyütt pedig az elektromos kézbesítő járművek teljesen leválthatják a dízel üzemű furgonokat.
Érdekesség, hogy a Royal Mail úgy döntött, hogy az évtized közepétől csak akkumulátortechnológiás járművekkel bővíti a flottáját. 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat kíván használni a Royal Mail. A célkitűzés rendkívül ambiciózus, hiszen a világ egyik legnagyobb posta járműflottájáról van szó, amely több mint 41 ezer kézbesítő, levélbegyűjtő és egyéb feladatokra beosztott gépkocsiból áll.
A Royal Mail 2018-ban kezdte el a tisztán elektromos járművek tesztelését. Első körben száz darab Peugeot Partner L2 Electric modellt vásároltak, amelyek tizennyolc körzetben – elsősorban Londonban és annak vonzáskörzetében – teljesítettek szolgálatot. 2019-ben további 190 autót vásároltak – ezek jelentős része szintén Peugeot volt –, megháromszorozva az e-flotta létszámát. Az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén a Royal Mail ma már jobban teljesít bármely más brit csomagküldő vagy szállító vállalatnál. Igaz, ebben is benne van, hogy még 85 ezer gyalogos kézbesítőt is alkalmaznak.