Rengeteget spórolhat az, aki elektromos autóval jár: ugyanakkor bizonyos dolgokban kompromisszumokat. A Pénzcentrum egy hétig nyűtt egy elektromos Nissan Leafet, hogy kiderüljön, milyen nehéz átszokni a rendes kocsiból a villanyra. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy mennyit lehet spórolni az e-autókkal. Emellett beszélgettünk a Nissan e-autókért felelős vezetőjével is a trendekről és a fizetős töltésről.
Egyre jobban terjednek a villanyautók Magyarországon: 2019 első hat hónapjában majdnem 3500 zöld rendszámos kocsi állt forgalomba, ebből 1400 volt tisztán elektromos meghajtású. Ha ez így megy tovább, év végére több mint 17 ezer zöld rendszámos kocsi róhatja a hazai utakat. De milyen nehéz egy „hagyományos autóból” átülni az elektromosba? Többek között erre kereste a választ a Pénzcentrum, amikor egy hétre kölcsön kaptunk egy új Nissan Leafet.
Mostani cikkünkben röviden szó esik a hazai e-autós trendekről, illetve magáról a kocsiról is, de nyilván a legégetőbb kérdés mégiscsak az, hogy mennyire nehéz megszokni, hogy nem tudunk akármelyik benzinkúton teletankolni 2-3 perc alatt. Illetve az sem elhanyagolható, hogy mennyit lehet spórolni az elektromos kocsikkal a hagyományos gépjárművekhez képest.
Élen járunk
Ahogy már fentebb is írtuk, rengeteg e-autó van Magyarországon, konkrétan elsők vagyunk az elektromos autók számának tekintetében – nyilatkozta a Pénzcentrumnak Reizer Levente. A Nissana közép-kelet európai elektromos autózásért és infrastruktúráért felelős marketing menedzsere szerint sem fog megfordulni a trend:
Ugyanakkor az e-autók terjedésének egyik legnagyobb gátja a töltőinfrastruktúra hiányosságai. A szakember szerint viszont jó hír, hogy egyre több cég telepít állomásokat: rövidesen egy EU-s program keretein belül az összes autópályát lefedik villanyautó töltőkkel. Nemrégiben jött ki a hír, hogy rövidesen fizetni kell majd a legtöbb közterületi töltőponton. Ennek kapcsán Reizer Levente arról beszélt, ez csak első hallásra rossz dolog:
Hozzátette, a fizetős töltés azért is segítheti az infrastruktúra fejlődését, mert a cégek profitálhatnak belőle, tehát érdekükben áll bővíteni az állományt.
Lássuk a medvét!
Alábbi videónkban megnézhetitek a Nissan Leaf teljes bemutatóját: a tesztautónkról annyit érdemes tudni, hogy 40 kWh-s akkumulátorral volt felszerelve, és azzal kb 260-270 kilométert lehet megtenni, ha teljesen fel van töltve. Mi a középső, N-Connecta felszereltséggel kaptuk meg a kocsit, amely szinte mindent tud, amit egy moidern autótól elvárna az ember, sőt vannak benne olyan, jövőbemutató újítások, amelyekkel nem sok autóban találkozik az ember.