Bemutatkozott a tisztán elektromos-hajtású Opel Corsa-e

Share Button

Az Opel első villanyautójával egyetlen töltéssel 330 kilométert tehetnek majd meg a vásárlók.

A Corsa teljesen új hatodik-generációjával először kínál akkumulátoros villanyautót az Opel, rögtön 100 kW-os (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométeres (WLTP) hatótávval. Az Opel a Corsát, legnépszerűbb típusát választotta, hogy végérvényesen kiszabadítsa szűk piaci réséből az elektromobilitást. Az Opel Corsa abszolút bestseller, 1982-es premierje óta több mint 13,6 millió hagyta el a gyárkaput. Emberek sokaságát mobilizálta, most pedig az emissziómentes autózásba kínál belépést. A hatodik Corsa generáció megrendelése néhány héten belül indul a Corsa-e változattal, amelyet hamarosan követnek a benzin- és dízelmotorosak.

100 kW-os (136 LE) teljesítmény, 330 kilométeres hatótáv

A WLTP-ciklus szerint mért 330 kilométeres hatótávjával tökéletesen alkalmas mindennapi használatra az ötajtós jármű. 50 kilowattórás akkumulátorát 30 perc alatt lehet gyorstöltéssel 80 százalékig feltölteni. A Corsa-e egyébként mindenféle módon tölthető: háztartási konnektorról, faliszekrényről vagy gyorstöltővel is. Meggyőző az akkura adott nyolcéves garancia is. A MyOpelApp alkalmazással bárhonnan ellenőrizhető az autó feltöltöttsége, úgyhogy mindig optimalizálhatja a töltés idejét és költségét az ember.

A vezető jelentős mértékben befolyásolhatja a hatótávot, három menetmód, a Normál, az Eco és a Sport közül választhat. Az utóbbi megváltoztatja az autó reakcióit, és fokozza a menetdinamikát – a hatótáv mérsékelt csökkenésének árán. „Eco“ menetfokozatban pedig észrevehető komfortcsökkenés nélkül jelentősen nő a megtehető út hossza.

Az új Corsa-e hajtóműve nagyfokú vezetési élménnyel ötvözi az emissziómentes utazást. Teljesítménye 100 kW (136 LE), nyomatéka már álló helyzettől 260 newtonméter. Nulláról 50 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt sprintel, a 100-as tempó eléréséhez 8,1 kell – vagyis ezen a fronton sem érheti nagy panasz a gyártót.

Ám nem csupán hajtáslánca jóvoltából dinamikus a Corsa-e, hanem azzá teszi sportos dizájnja is, változatlanul kompakt külső méretekkel. A 4,06 méter hosszú ötüléses kocsi kezes, áttekinthető és praktikus. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csökkenése nélkül. A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb, az alacsony súlyponthelyzet mind a menettulajdonságokat, mind a vezetési élményt javítja. Az új Corsa direktebb, dinamikusabb lett, modern enteriőrjét pedig teljesen digitális vezetőhellyel és bőrülésekkel lehet még jobban feldobni.

IntelliLux LED® mátrixvilágítás, holttér-figyelő és távközradar

Az új Corsa-e technikája és asszisztensrendszerei eddig csak magasabb kategóriákban voltak ismertek. Szó szerint az autó egyik fénypontja az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED mátrix világítás, amelyet először kínál kiskocsihoz az Opel. Összesen nyolc fénydiódát vezérel nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamerája; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez. Jelentős biztonsági plusz a többféle modern vezetést segítő asszisztens is. A jelzőtábla-felismerő rendszer új, csúcstechnikájú kamerája több információt gyűjt be, például a LED-es kijelzéseket is értelmezi. A navigációs készülék a monitoron mutatja a tárolt sebességlimiteket. Újdonság továbbá a holttér-figyelő, a távolság tartó adaptív radar rendszer és a szenzorvezérlésű oldalvédelem. Különféle vészfék-asszisztenst és parkolás-segítőket is nyújt az új Corsa.

Multimédia-rendszerek, új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatással

A legjobb csatlakoztatást és szórakoztatást kapja utasaival együtt a Corsa vezetője, az új infotainment-kínálattól. A hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék elérhetővé teszi az új Opel Connect“ telematikai szolgáltatást: még megnyugtatóbbá teszi az utazást a valós idejű útinformációkat felhasználó élő navigálás és a közvetlen kapcsolat az autómentővel, illetve adott esetben a mentőkkel.

Forrás: hu.motor1.com