Folytatódik a Tesla szolár üzletének bővülése, de „jelentős hibák” fogják vissza a Solar Roof fejlődését

A Tesla lakóépületeken elhelyezett rendszereinek diadalmenete folytatódott 2021 első negyedévében is, de Elon Musk vezérigazgató bevallotta, hogy komolyabb problémákba ütköztek a tetők értékelésénél, ami akadályozta Solar Roof terméke telepítéseit.

Share Button

A vázlat bemutatja a Tesla Solar Roof rendszerének felépítését Kép: Tesla

 

Tegnap késő este a Tesla bejelentette a 2021 első negyedévére vonatkozó eredményeit, megerősítve, hogy a 2021. március 31-én lezárult három hónap során a vállalat 92 MW napelemet telepített, két és fél éven belül ez volt a legerősebb negyedéve. Ez az adat 162%-os ugrást jelent a 2020 első negyedévében telepített 35 MW-tal összevetve, és csaknem 7%-os egymást követő növekedést.

A vállalat megjegyezte, hogy a 2016-ban nagy hírveréssel útjára indított Solar Roof terméke éves összehasonlításban kilencszeres bővülést ért el, a Musk élénk és a vállalat kapacitásai „jelentős mértékben meghaladó” keresletről tett említést. A termék gyártására már régóta készültek, de többször is késedelembe estek a felfuttatással.

Bár Musk azt is hangsúlyozta, felismerte, hogy korábban „jelentős hibákat” követett el bizonyos tetők esetében a telepítés nehézségeinek megítélésénél, hozzátette, hogy a „a tetők összetettsége drámai mértékben eltérő”.

„Vannak tetők, amelyek gyakorlatilag kétszer-háromszor könnyebbek, mint más tetők. Ezért nem jöhet szóba minden helyzetre alkalmas megoldás.

„Ha egy tetőn sok a kiszögellés vagy ha a tető alapszerkezete korhadt, vagy nem elég erős a Solar Roof megtartásához, akkor a költség a duplájára, vagy néha a háromszorosára nőhet, mint ami az eredeti árajánlatban szerepelt” – mondta Musk elemzők előtt.

Számos olyan jelentés látott napvilágot, amely összekapcsolta a Teslát Solar Roof terméke jelentős árugrásaival, volt olyan árajánlat – ahogy ezt Musk is megjegyezte a hívás során – ahol a kezdeti árajánlat duplájára vagy akár triplájára nőtt. Ez aggályokat váltott ki a fogyasztók körében, azonban Musk tegnap megerősítette, hogy ilyen helyzetben azok az ügyfelek, akik ezt szeretnék, visszakaphatják az általuk befizetett letétet.

További jelentések arról számoltak be, hogy a Tesla elkezdte a kiajánlott árak nagyobb emelésével szembesülő ügyfelei kártalanítását úgy, hogy a Solar Roof telepítéséhez ingyenes Powerwall akkumulátorokat biztosítottak, amely igazodik a cég új kezdeményezéséhez, amelynek értelmében Powerwall termékét kizárólag rendszerbe építve értékesíti. Musk a múlt héten tette közzé a Twitteren ezt az iránybeli változást, de akkor nem sok részletet árult el.

A Tesla tegnap hozta nyilvánosságra, hogy a lépés hátterében részben a Powerwall rendelések teljesítése terén előállt jelentős, több negyedéven át húzódó lemaradás áll, itt a kereslet továbbra is messze meghaladja a gyártás sebességét. Musk ezen felül ezt a beszállítói lánc „abnormális nehézségeinek” tulajdonította.

Ugyanakkor a lépés szélesebb hatókörű elmozdulást is jelez a vállalat részéről, csatlakoznak az energia átállás népszerű trendjeihez, ennek részeként az otthonokban napenergia tároló telepítéseket alakítanak át mind egyedi, mind csoportos formában saját jogú, miniatűr erőművekké.

Eredményei bemutatása során a Tesla azt is megjegyezte, hogy a szolár és az energiatárolás kizárólag együttes értékesítésére átállás még lehet időleges, a termékek jövőbeli elérhetőségének függvényében.

Időközben a Tesla azt közölte, hogy az energiát tároló telepítések 2021 első negyedévében 445 MWh-nál tartottak, ez körülbelül 70%-kal haladja meg a 2020 első negyedévében telepített 260 MWh szintet, de 70%-kal elmarad a 2020 negyedik negyedévében telepített 1,5GWh szinttől.

Ez a teljesítmény a szolár eszközök telepítésével együtt hozzájárult a cég energia szegmensének 494 millió amerikai dollárt kitevő negyedéves árbevételéhez, ez a részleg árbevételben mért teljesítésének 68%-os növekedését jelzi 2020 első negyedévével összevetve. Az árbevételhez kapcsolódó, szegmensnek tulajdonított költségek elérték az 595 millió amerikai dollárt, ami oda vezetett, hogy a részleg negatív bruttó árrésről számolt be (körülbelül -101 millió dollár), két egymást követő negyedévben.

Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató – vagy a „Pénzérmék mestere”, mivel a Tesla nemrégiben ezt a szerepkört jelölte meg – úgy vélte, hogy a negatív árrés a Solar Roof termékkel összefüggő, továbbra is magas bevezetési költségeknek volt tulajdonítható, valamint a téli szezonalitásnak.

Forrás: pv-tech

Kapcsolódó témájú cikkeink:

Mekkora a hatékonysága a Tesla üvegből készült napelemes cserepének?

A Tesla bemutatja a nagyobb, jobb, egyszerűbb Solar Roof tetőcserepeket – 40%-os kedvezménnyel

A Megapack fémjelzi a Tesla új játékterét a közüzemi tárolás terén