Idén májusban, Németországban összesen 27 730 elektromos töltőpont volt elérhető, míg egy évvel korábban még csak 17 400 darab volt. A villámtöltők a töltőpontok 14 százalékát teszik ki jelenleg.
A Reuters szerint a hálózat bőven ki tudja elégíteni az igényeket, Németországban ugyanis összesen mintegy 280 ezer akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid jármű szerepel a nyilvántartásokban, az infrastruktúra a jelen fejlettség mellett pedig 440 ezer járművet képes kiszolgálni.
Állami hátszéllel folytatódhat a bővítés
A német kormány nemrég dolgozott ki egy 130 milliárd dolláros gazdaságösztönző csomagot, melyből 2,5 milliárdot kívánnak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére fordítani
A BDEW ügyvezető igazgatója, Kerstin Andreae a csomaggal kapcsolatban elmondta, hogy a koronavírus okozta krízis komoly kihívást jelent a töltőállomások üzemeltetőinek, éppen ezért most még fontosabb számukra, hogy állami támogatást kapjanak a további fejlesztésekhez.