Így lesz egy napelemes ajánlatból sikeres üzlet…

Share Button

Sokszor felmerül bennünk – hogy vajon mi járhatott annak a fejében, aki döntött arról, hogy kinek az ajánlatát fogadja el?  Tudjuk, hogy általában többet is bekérnek még a lakossági ügyfelek is. A döntési folyamatot nem tudjuk kontrollálni, viszont vannak lehetőségeink magunk felé billenteni a mérleg nyelvét.

Mi alapján mondja azt az egyikre hogy jó, a többire meg azt, hogy nem?  Jó lenne valamiféle varázsgömb, amibe ha előre belepillantunk, tudjuk, mi alapján fog dönteni és akkor pont azt, vagy nagyon hasonlót tudunk neki adni. Mert az biztos, hogy a döntések zömét nem mindig szakmai alapon hozzák meg.

A gond az, hogy mi szakmai alapokon adjuk az ajánlatot, a vevő meg gyakran szimpátia alapján dönt.. Ha “fel tudjuk tálalni” úgy, hogy kiemelkedő legyen a többi közül, már fél sikerünk van. Tudni kell azt is, hogy sokszor nem azért nem választotta, mert rossz, vagy drága lett volna, hanem egyszerűen észrevétlen maradt a számára, elvonta valami más a figyelmét.

Biztató dolog az is, hogy az esetek többségében nem a legolcsóbb ajánlatot fogadják el: tehát nem az ár lesz az első és egyetlen döntési szempont.(Gondoljunk bele, ha így lenne, ócska kocsikkal járna mindenki.)

Vegyük hát sorra mindazokat a tényezőket, ami alapján valakiből ügyféljelölt lesz. A folyamat már gyakran ott eldőlhet, hogy a neten keresgél és ajánlatot kér. Itt egy kicsit ki kell térnem a kereskedelmi pszichológia irányába, ugyanis van bennünk egy nagy ellentmondás:

 

Sokból szeretnénk választani, de kevésből tudunk jól dönteni.

Jól hangzik, de mit jelent ez a gyakorlatban? A döntés szorongással jár és ez gyakran kellemetlen, mivel a lehető legjobb döntést szeretnénk meghozni viszonylag rövid idő alatt..

Akkor leszünk sikeresek és elégedettek, ha elengedjük az általában és mindig a legjobb döntést igényét és az adott helyzethez mért legjobb döntést hozzuk meg. Olyan ez, mint a párkeresés: nem a világ legszebb lányát keressük, nem is az ország szépét, hanem a falu, vagy az ismerősi kör legszebb lányáról álmodunk.

Aki tehát napelemescéget keres, az bízni szeretne valakiben, hogy jól fogja megcsinálni. Tudjuk, hogy a hazai piac ár érzékeny, de épp ennyire ki is van éhezve a törődésre, a korrekt minőségre és az értékes munkára.

Jobb ajánlatot kell adnia, illetve emlékezetesebb, jobban áttekinthető, bizalomkeltőbb, érthető formában kell adnia, mint a többiek, akiket a vevőjelölt megkeresett.

Ebből a szempontból a céges és a lakossági ügyfél sem különbözik, hiszen a döntést mindig emberek hozzák meg. A végső döntést mindig egy szelektálás előzi meg és ha a képzeletbeli utolsó körig bent maradunk, akkor az üzlet is esélyesebb.

Szeretnénk adni pár tippet, ami alapján nagyobb sikerre számíthat, mivel ha alkalmazza ezeket a kereskedelmi fogásokat, nagyobb bizalomra számíthat, mintha csak pár sort és adatokat küld.

  • Ha PDF-ben küldi az ajánlatát, használjon színes, céges fedlapot, vagy hangsúlyos fejlécet, ez emlékezetesebbé teszi. Bármilyen furcsa, ha olvasunk, a lap bal felső sarkában kezdjük, viszont ha egy akta, vagy levélcsomóban keresünk valamit akkor a jobb felső sarkot látjuk, mert a ballal fogjuk. Tehát használjuk ki a jobb felső sarok titkos előnyét is!
  • Hívja fel az ügyfelet és beszéljen, pontosítson vele minél előbb. Egy napelemes rendszer nem impulzusvásárlás, de van bizonyos türelmetlenség, elszántság az ajánlatkérőkben. Sokszor az lesz szimpatikusabb, aki gyorsabb.
  • Ha lehet, küldje el Postán (!) az ajánlatát, szépen kinyomtatva. Ezt az egyedi gesztust sokan nem teszik meg, sajnálják az időt és a bélyeg árát, pedig nagyon hatásos! Sőt, írja alá személyesen, golyóstollal.
  • Tegye rá az ajánlatára a fényképét jól látható helyre. Mi emberek az arcokat jegyezzük meg. Bizalmat épít, ha személyesen tudják, ki fogja csinálni, vagy ki felel a munkáért.

Ezek talán nem is tűnnek nagy dolgoknak, de a sikeres utat sok apróság kövezi ki. Most már csak egy nagy kérdés marad hátra, hogy vajon honnan szerzi be a leendő vevőnk az ajánlatait? A legtöbben maximum  4-5 ajánlatból már tudnak választani és akkor van a döntéshozó jó helyzetben, ha ezeket minél egyszerűbben, azonos feltételek alapján tudja megkapni.

A napelemajanlat.hu oldalra éjjel-nappal folyamatosan jönnek céges és lakossági megkeresések és mi  fix áron, jutalék nélkül közvetítünk a keresők és a szolgáltatók között.

Jó érzés kézben tartani a dolgokat és munkával ellátni az embereit, netán bővíteni a vállalkozását. Akkor is lehet ügyfele, ha nem túl erős marketingben és eddig csak muszájból csinálta. Nézze meg ajánlatunkat!

Szponzorált tartalom!