India elektromossá akarja tenni taxi szolgáltatóit

Share Button

India el akarja rendelni taxi szolgáltatói számára, hogy 2026 áprilisáig flottáiknak 40%-át elektromossá tegyék. A szabályozás a kormányzat környezetbarát mobilitás terveinek részét képezi.

Az Uber és Ola is jobban teszi, ha legkorábban jövőre elkezdi autóinak elektromosra cserélését, hogy 2021-re 2,5%-os, 2022-re 5%-os, 2023-ra 10%-os részesedést érjenek el, mielőtt 40%-ra emelnék a limitet.

Néhány taxivállalat, mint az Ola korábban már megpróbált elektromos autókat működtetni az országban, de a nem megfelelő infrastruktúra és a magas költségek miatt nem ért el nagy sikereket.

Új-Delhi azonban új politikai irányt folytat, hogy felgyorsítsa az elektromos autók elterjedését, és visszaszorítsa a kőolaj importot és a környezetszennyezést, ezzel megvalósítsa a 2015-ös párizsi klímaegyezményben magára vállaltakat.

Az indiai Niti Aayog kutatóközpont, melyet Narendra Modi miniszterelnök vezet, kulcsszerepet játszik a törvénykezésben és több minisztériummal közösen dogozik az elektromos autók törvényi szabályozásán.

A világ legnagyobb autópiacával rendelkező, szomszédos Kína már most is világvezető szerepet tölt be az elektromos autók terén, és kedvezményeket biztosít taxi szolgáltatói számára, hogy növeljék a környezetkímélő autók arányát flottáikban.

Az indiai elektromos autó eladások az elmúlt egy évben megháromszorozódtak, de továbbra is csupán 0,1%-át teszik ki az ugyanebben az időben eladott 3,3 millió dízel és benzin autóknak. A kínai elektromos autó eladások eközben 62%-kal nőttek 2018-ban és elérték az 1,3 millió darabot.

A Niti Aayog képviselői és a közúti közlekedéssel, energetikával, megújuló forrásokkal és acéllal foglalkozó minisztériumok, továbbá a nehézipari és szállítmányozási vállalatok is azok között voltak, akik a taxi szolgáltatást működtetők számára erősen ajánlották, hogy váltsanak elektromos hajtásra.

Azt is ajánlották, hogy a kereskedelmi forgalomba eladott új járművek 2026 áprilisától már kizárólag elektromos hajtással kerüljenek forgalomba, és ez a változás az Uberre és az Olara is érvényes.

A kereskedelmi forgalomban eladott motorok, robogók és rollerek elektromosra cserélésének 2023 áprilisáig kell megtörténnie. Ez főként az ételfutárokat, és az e-kereskedelem kiszállítóit érinti, mint például a Zomato, a Swiggy, az Amazon.com és a Flipkart.

A bizottság továbbá olyan tervet is javasolt, mely fokozatosan akarja az elektromos buszokat bevezetni a városokban. 2023-ra a flotta 5%-át, míg 2026-ra már 30%-át kellene kitennie az elektromos hajtásnak. Ez azt jelenti, hogy minden új városi busznak alternatív hajtással kell rendelkeznie.

Indiában a Tata Motors és az Ashok Leyland gyárt a helyi közlekedés számára buszokat.

Az elektromos hajtásról szóló tervezet néhány héttel az indiai kormány tárcaközi bizottságának javaslata után érkezett, melyben azt írják, hogy a privát használatú motorokat, robogókat, rollereket és háromkerekű motoros autókat.

A probléma azonban az, hogy míg rengeteg elektromos robogókat gyártó vállalat van az országban, csupán kettő gyárt elektromos autókat, a Mahindra & Mahindra, illetve a Tata Motors.

Néhány taxi vállalat már kisebb sikereket könyvelhetett el magának azzal, hogy Indiában működtet elektromos autókat. Az Ola tesztprojektbe kezdett 2017-ben a közép-indiai Nagpur városban, de a sofőrök hamar elégedetlenek lettek a hosszú töltési idő miatti várakozás és a magas működési költségek miatt, így vissza akartak váltani a benzines hajtásra.

Az Ola azonban nem adja még fel. Elektromobilitási egysége folyamatosan dolgozik a probléma megoldásán.

Forrás: autopro.hu